F

پیام داكتر فتانه نجیب الله به مناسبت بیست و دومین سالگرد 
شهادت دكتورنجیب الله و شهید احمدزی

بسم الله الرحمن الرحیم

« صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید »

پنجم میزان ١٣٩٧ش - ٢٧ سپتامبر ٢٠١٨ م مصادف است با روز شهادت دكتور نجیب الله رئیس جمهور پیشین ج. ا.، كه چهار سال قبل از شهادت خویش نظر به تاكید نماینده خاص سرمنشی ملل متحد غرض همكاری با پروسه صلح ملل متحد برای افغانستان از سمت ریاست جمهوری استعفی نموده بودند.

سالیان متمادی از شهادت دكتور نجیب الله و شهید احمدزی میگذرد، ولی تاكنون در مورد بررسی مسئله تجاوز بر حریم نمایندگی ملل متحد در كابل و شهادت دكتورنجیب الله و شهید احمدزی مقامات مسئول ملل متحد، سازمانها و فعالین حقوق بشر، همه نهادهای دیگر حكومتی و غیر حكومتی مُهر سكوت برلب نهاده اند و حداقل اقدام مشخص بررسی ابتدائی در زمینه بعمل نه اورده اند.

همچنان شهادت هزاران فرزند فرزانه وطن كه بخاطر دفاع و حفاظت از مام وطن و نوامیس ملی جانهای خود را قربان نموده و با پایمردی ایثارگرانه و جانبازانه شهید گردیدند، نباید فراموش گردد. بیایید همه افغانها علل و عوامل انرا درك و تنها برای خیر و فلاح مردم و كشور كار نماییم.

باوردارم روزی خواهد رسید كه همه افغانها فارغ از تعصبات سیاسی، سمتی، مذهبی، لسانی، ملیتی وغیره برادروار برای اعمار كشور ویران شده و غمكشیده مان كنار هم قرار خواهند گرفت و هركدام سهم خویش را به حیث افغانهای وطندوست برای اعمار مجدد و ترقی افغانستان انجام خواهند داد.

در زمینه نقش بزرگ به نسل بالنده و جوان كشور تعلق دارد كه هم در تامین صلح وطنی و هم در عرصه رهنمایی كشور به شاهراه ترقی پیشتاز گردند.
بار مكرر از همه نهادها و شخصیتهای سیاسی كه طی سالیان متذكره به ارتباط زندگی سیاسی و شهادت شهید دكتورنجیب الله با تدویر جلسات، سمینارها، نشر مقالات و كتب، ارسال و نشر پیامها، سروده ها، انجام مصاحبه ها، نشرات دیگر چاپی، تصویری، صوتی و مجازی و در دایر نمودن محافل بزرگداشت سالروزشهادت شان سهیم و فعال بودنده اند و همه افغانهای كه به شخصیت سیاسی ایشان ارج گذاشته اند، تشكر می نمایم.

در خاتمه من و خانواده ام شهادت دکتور نجیب الله و شهید احمدزی را به همه دوستداران و افغانهای كه دراین اندوه بزرگ شریك بوده اند، تسلیت گفته به دربار خداوند ج دعا مینماییم كه روان پاك شهدای ما و هموطنان را شاد داشته باشد و ارمان تامین صلح ایشان را برآورده نماید. آمین

فتانه نجیب الله

از صفحه «شهید دکتورنجیب الله » :

https://bit.ly/2DFFHoS