F

F

کابل - افغانستان

۱۱ /حمل/۱۳۹۸

F

تفصیل تصامیم اجلاس

F

نوبتی کمیته سراسری تفاهم اعضای حزب وطن

F

بتاریخ ۹ حمل ۱۳۹۸ خورشیدی برابر با ۲۹ مارچ ۲۰۱۹ میلادی اجلاس نوبتی کمیته سراسری تفاهم اعضای حزب وطن تحت ریاست محترم انجینر نظرمحمد در شهر کابل تدویر گردید .

اشتراک کننده گان اجلاس بعد از ارزیابی مختصر از اوضاع جاری کشور روی مطالب شامل آجندا منجمله : ۱ – غور بر طرح پلان تدابیری که غرض تسریع و تکمیل پروسه تفاهم از طرف گروپ کاری شعبه تشکیلات کمیته سراسری به همکاری مسئولین موقت شوراهای واحد حزبی شهر ونواحی شهر کابل اماده گردیده بود .

۲ – ارزیابی چگونگی اجرات شعبات کمیته سراسری و اتخاذ تدابیر اضافی برای ارتقای موثریت کار آنان و۳ -  مسائل متفرقه بحث و تبادل نظر نموده و به ارتباط هر کدام ا ز مطالب فوق الذکر تصامیمی را به شرح ذیل اتخاذ نمودند !

شاملین اجلاس  در رابطه به مطلب شماره «ا» آجندا که غور بر پلان تدابیری طرح شده را شامل میگردید بعد از ارزیابییهای همه جانبه و بادر نظرداشت سفارشات اجلاس قبلی پلان مطروحه را با برخی تعدیلات تصویب نمود . در پلان مشخص گردیده است که ایجاد ، تحکیم و توسعه فعالیت شوراها و سازمانهای واحد حزبی  شهر و نواحی شهر کابل به اضافه شوراهای واحد حزبی ولسوالیهای ولایت کابل الی آخر برج ثور سال جاری تکمیل وبرای معرفی نماینده گان غرض اشتراک در اجلاس  وسیع کادر ها و فعالین حزبی که تدویر آن باساس تجویز اجلاس قبلی الی آخر برج جوزای سال روان در نظر گرفته شده است اماده گی میگیرند . متذکر باید شد که کار تعین مسئولین و ترکیب شوراهای واحد حزبی در شهر و پانزده نواحی  شهر کابل و ولسوالیهای چهار آسیاب ، قره باغ  ، بگرامی و شکردره تکمیل و به گروپ کاری شعبه تشکیلات وظیفه سپرده شد تا به منظورمشخص ساختن وظایف و مکلفیتهای حزبی این سازمانها طی مدت یک هفته زمینه تدویر جلسه وسیع را که دران بر علاوه اعضای کمیته سراسری ، کلیه مسئولین موقت سازمانهای حزبی که در فوق بآن اشاره گردیده است نیز اشتراک ورزند فراهم سازد . نا گفته نباید گذاشت که به مسئولین شعبات کمیته سراسری و نیز شورای واحد حزبی شهر کابل وظیفه سپرده شد تابا اتخاذ تدابیر اضافی کار ایجاد و فعال سازی شوراهای حزبی متباقی نواحی شهر و ولسوالیهای کابل را الی تاریخ متذکره فوق تکمیل و ازچگونگی  اجرات خویش  در هر یک از جلسات کمیته سراسری گزارش دهند . در اجلاس هم چنان سفارش گردید تا تدابیر برای ایجاد شوراهای حزبی ولایتی را نیز به همکاری و اشتراک آنعده از اعضای حزب که از قبل با کمیته سراسری در تماس بوده اند اعتبار از تاریخ پانزدهم ماه حمل آغاز واز تاریخ اول جوزای سال روان با تعین و اعزام هیئت های کمیته سراسری به ولایات عملی گردد ، البته درین رابطه باید گفت که کمیته سراسری ترجیح میدهد تا آغاز کار ایجاد شوراهای حزبی ولایتی را در گام نخست در مراکز زونها که به شمول زون مرکزی به تعداد «۷» زون میشود  در نظر گیرند و باالوسیله به سائر ولایات کشور توسعه داده شود .

اشتراک کننده گان اجلاس در ارتباط به مطلب دوم آجندا که به ارتقای موثریت هرچه بیشتر کار شعبات کمیته سراسری اختصاص داده شده بود بعد از جروبحث و تبادل نظر ، ضروری پنداشتند تا عوض تراکم وظایف در سطح کمیته سراسری ، به ایجاد و تقویت شعبات شوراهای واحد حزبی در شهر کابل و ولایات توجه جدی مبذول گردد که البته با عملی شدن این تصمیم از یکطرف مسئولیت بیشتر را خود شوراها و سازمانها به عهده میگیرند و از جانبی هم زمینه و فرصتهای بیشتر برای مسئولین شعبات کمیته سراسری فراهم میگردد تا در امر سمتدهی فعالیت اعضای حزب و کنترول از چگونگی اجرای وظایف سپرده شده نقش موثر تری را ایفا نمایند .

شاملین اجلاس در بخش پایانی کار به برخی مسائل ضروری دیگر منجمله تقویت ترکیب کمیته سراری رسیده گی نموده وتصامیم لازم اتخاذ نمودند . 

کار اجلاس با دعائیه خیر وآرزومندی تأمین صلح پایدار ، آبرومند و قابل قبول برای همه مردم افغانستان به پایان رسید .

و من الله توفیق    

یادداشت :

بدینوسیله به اگاهی اعضا و هواخواهان حزب رسانیده میشود که ادرس و شماره های تماس شوراهای واحد حزبی که اخیرأ در شهر و ولایت کابل ایجاد گردیده اند به زودی از طریق رسانه های اجتماعی انعکاس خواهند یافت.