عبدالقیوم میرزاده

 

مختصری در باره ویروس کرونا

هلند فبروری ۲۰۲۰


ویروس کرونا ( Coronavirues ) یکی از ویروس های خانواده سرماخورده گی و بیماری های تنفسی شامل گریپ و انفلوآنزا میباشد که بر اساس احصائیه های ثبت شده در سازمان بهداشت جهانی در بسا موارد عامل بیماری های حاد تری تنفسی چون سارس و مرس که ما آنرا نفس تنگی یا نفس کوتاهی میگویم نیزبوده است. این ویروس برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و از همان زمان تا کنون این ویروس تحت تحقیق پیگیر دانشمندان قرار داشته که جدید ترین نوع آن در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان جمهوری خلق چین ثبت گردید. نام این ویروس از کرون یا تاج گرفته شده است، زیرا ساختمان این ویروس در زیر مایکروسکوپ شکل پیاز مانند با حاشیه های بزرگ که بیشتربه تاج سلطنتی شباهت دارد میباشد. بدین لحاظ دانشمندان نام آنرا کرونا گذاشتند. این ویروس بیشتر در حیوانات چون خفاش، گربه و شتر دیده شده و با اشکال تکاملی به انسانها منتقل گردیده است. سازمان بهداشت جهانی در آخرین یافته هایش نحوهٔ انتقال این ویروس را نظر به نوعیت ویروس متفاوت بیان داشته اند.
اما کرونای شهر ووهانی چین غوغای فراوان در جهان بر پا کرده است. از تاریخ ۲۷ جنوری تا کنون اخبار این کرونا جهان را به لرزه درآورده، همه کانال های تلویزیونی، رادیویی، رسانه های چاپی جهان و صفحات رسانه های اجتماعی همه و همه اخبار این کرونا را با آب و تاب مطرح میکنند، اخبار جعلی، عکس ها و ویدیوهای دستکاری شده قدیمی ازصحنه های کشتار دسته جمعی انسانها در فیلم های سینمایی را زیر نام نتایج کرونا ویروس به نمایش میگذارند که هیچ ربطی به این ویروس ندارد ترس و وحشت بر کلیه سطوح درمیان مردم سایه افگنده است، میلیونها و شاید هم میلیارد ها انسان را در روی زمین نگران ساخته است. گرچه هوشدار مردم در برابر تهدیدات امراض، حوادث طبعی، اتفاقات و پیشآمد های ناگوار که زنده گی انسان ها را تهدید کند به روال عادی و روتین وظیفه ادارات صحت و بهداشت و رسانه ها میباشد تا مردم را از نحوه گسترش و عملکرد این تهدیدات و خطرات ناشی از آن با خبر سازند و تدابیر و اقدامات بازدارنده در زمینه اتخاذ گردد. ولی از تبلیغات کر کننده در باره این کرونا ویروس پیامهای سیاسی به مشام میرسد. دیده میشود که درعقب این تبلیغات اهداف سیاسی نهفته است. در حالیکه همچو اتفاقات فراوان در گوشه و کنار جهان رخ میدهد، ایپیدیمی هایی شیوع پیدا میکند که تلفاتی هم در قبال دارد ولی همچو تبلیغات کر کننده جهان را نمی لرزاند و مردم را چنین وحشت زده و نگران نمی سازد.
اتفاقاً در اخبار ریانووستی مؤرخ ۲۸ جنوری ۲۰۲۰ مقالهٔ را به قلم دیمیتری کوزیروف مطالعه کردم که ترجمهٔ آن چنین است:
"
طبق احصائیه های ادارات رسمی بهداشت و کنترول امراض ایالات متحده امریکا از ماه اکتبر سال گذشته نوعی بیماری همه گیر گریپ در ایالات متحده آمریکا شیوع پیدا کرد که تا کنون بیش از ۱۵ میلیون نفر به آن مصاب شده اند و تا به حال ۸۲۰۰ نفر از اثر این گریپ جان باخته اند واین بیماری در امریکا همچنان ادامه دارد.
مرض تب آبولا در افریقا همچنان در حال گسترش است مرکز این بیماری آبولا در کنگو قراردارد اما کسی بدان توجه ندارد."
نویسنده این مقاله همچنان برداشت های شخصی خویش را در باره عواقب این تبلیغات چنین بیان میدارد:
"
طبق گردش سال قمری این روزها جشن های سال نو کشورهای جنوب شرق آسیا در پیش است و تعداد زیاد مردم از کشور های جنوب و جنوب شرق آسیا مانند چین، سنگاپور و چند کشور دیگر آسیایی درمیدان های هوایی وجاده ها‌ها بدون ماسک در حال رفت و آمد هستند که البته همه با ترس. در چنین روزهایی که کتله بزرگی از سیاحان برون مرزی چینی‌ها به گردش در می آید و این بزرگترین جریان گردش گری جهانی است. در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۰ میلیون نفر از اهالی جمهوری خلق چین از سایر کشورها بازدید کردند. برای سال ۲۰۲۰ پیش‌ بینی شده بود تا بیش ۱۶۰ میلیون نفربه خارج مسافرت کنند. بر اساس اطلاعات رسمی در سال ۲۰۱۸ توسط سیاح های چینی ۱۸۸ میلیارد دالر به اقتصاد دیگر کشورها سرازیر شده است. اکنون ترس بزرگی مستقیماً گریبان هزاران شرکت سیاحتی جمهوری خلق چین را گرفته است زیرا پرواز های اکثر کشور های جهان با چین قطع گردیده است. درآمدی که شامل حال صدها هزار نفر می شود. یعنی ضرری که کم ‌تر از ضرر بستن تعرفه های وارداتی چین به ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ نیست. این ویروس کرونا سلاحی بود کارآمد تر که دولت ها و شرکت های مختلفی جهان با این استدلال که " همه عفونت ها از چین ناشی می‌شود و هر فرد چینی تهدیدی برای سلامتی و زندگی شما است" مورد بهره برداری قرار دادند.
البته این همه آن چیزی نیست که گفته می‌شود. سؤال اساسی این است که آنفولانزای مرغی و دیگر ویروس ها از کجا به وجود آمده اند؟ در این راستا نشریه واشنگتن تایمز به نقل از دانی شهام، مامور بازنشسته اطلاعاتی اسرائیل می نویسد، تنها مؤسس ویروس شناسی در چین و در شهر ووهان، قرار دارد. ممکن است آنجا برخی از آزمایشگاه ها در حال تحقیق و توسعه سلاح های بیولوژیکی باشند. هر چند ارزیابی نتایج و کارایی شبکه‌های اطللاعاتی اسرائیل در جمهوری خلق چین بسیاردشوار است و مقاله ای که دانی شهام نوشته و واشنگتن تایمز آنرا منتشر کرده است عاری از حقیقت میباشد زیرا موصوف هیچنوع اثباتیه در زمینه ارائه نکرده است. اما نشریه واشنگتن تایمز معمولاً نشریه ویژه ای است که نظرات کارکنان باز نشسته و فعلی اطلاعاتی مختلف منجمله مقالات افسران متقاعد اسرائیلی را منتشر می کند.
نتیجه‌ گیری در اینجا بسیار ساده است. انسان امروزی که از اطلاعات تغذیه گردیده و آموزش داده شده است با آرامش به تجزیه و تحلیل می پردازد. در این صورت نه از سیاست و نه از اقتصاد ترس آنچنانی به خود راه نمی دهد، بلکه از یک ترس نهادی و بدوی یعنی ترس از بیماری‌های ناشناخته و جدید، مرگ سیاره به دلیل تغییرات آب و هوایی و نظایر این ها. ترساندن مردم از بیماری‌های ناشناخته سلاحی است کارآمد."
دقیقاً امروز دیده میشود که ایالات متحده امریکا وکشور های هم پیمانش که انکشاف و توسعه چین را با منافع خویش در تضاد میبینند و از طرفی با پخش این اخبار خبر هایی اصلی روز که استیضاح مفتضح رئیس جمهور امریکابود، معامله قرن در باره بی کشور سازی، بی هویت سازی فلسطینیان بود، اخبار معامله ضد ملی ایالات متحده امریکا با رئیس جمهور عراق بدون درنظرداشت خواست برحق مردم عراق مبنی بر خروج عساکر امریکایی از خاک عراق بود و و ده ها خبر مهم دیگر که به نفع ایالات متحده امریکا و هم پیمانان نبود زیر شعاع خبر کرونا ویروس قرار داده و مردم را بفریبند. زیرا آنهاغول تبیلغات و نشرات جهانی را در اختیار دارند وهمچوسلاح از یکطرف بر علیه رقیب شان استفاده میکنند و از طرف دیگر افکار عامه جهانی را از مسایل مبرم روز بدور نگه میدارند. مسئلهٔ دیگری که بعد ازاعلام شیوع هر ویروس قابل یاد آوری دقت و توجه میباشد عبارت است از ملزم ساختن همه دولت ها به خرید و تطبیق پروژه واکسن ویروس مورد نظراست که اکثر کشور های جهان بنابر ملزمیت شان به میثاق های بین المللی در زمینه تهدیدات و آفت های طبیعی این واکسن را از کمپنی های معتبر بین المللی که بیشترین سهامدار آن ایالات متحده امریکا میباشد خریداری کنند. در این جریان اسنادی در شبکه های تویتر دست بدست شد حاکی از آن بود که ایالات متحده امریکا از بسیار وقت این ویروس را شناسایی کرده و کمپنی بیل و میلیندا گیتس در ایالات متحده امریکا به ساخت واکسن ضد ویروس همین نوع کرونا مبادرت ورزیده است. یعنی اینکه شیوع این ویروس بر اساس یک طرح قبلی به منظور فروش واکسن آن صورت گرفته است.
خلاصه در سیاست این اقدامات را تیوری توطعه نام گذاری کرده اند که در بسیاری حالات موفقانه به نفع مدیریت کننده گان عمل کرده است.
هموطنان عزیز ما نباید تحت تأثیر این تبلیغات قرار گیرند واز این بابت هراس داشته باشند زیرا بشریت در درازمنه زنده گی اش در روی کره زمین همچو آفت هایی بیشماری را در زمان هایی سپری کرده است که کمترین تسهیلات طبی و تجهیزات امروزی متصور نبوده است و از همه جان سالم بدر برده و تا به اینجا تکامل کرده است. توجه مسئولانه به حفظ الصحه فردی و محیطی و رعایت اصول انسانی در اجتماع هنگام سرفه، عطسه، دست دادن، رو بوسی و سایرعملکرد های اجتماعی اصول تربیت انسانی است که در هر زمانی انسانها به آن ملزم اند.
در کشور ما در شرایط حاضر الویت هایی فراوانی برای اتحاد، همبستگی، اعتماد سازی، تعاون، همیاری و اتفاق مردم ما وجود دارد تا متحدانه بر علیه ویروس های بسیار خطرناک و تباه کن چون افراط گرایی مذهبی، قومی، سمتی، زبانی، خود فروشی، غلامی و نوکری اجانب جنگ را هر روز بیشتر از اروز قبل مشتعل تر میسازد وهمه روزه جان شیرین تعداد زیادی از مردم ما را اعم از ملکی و نظامی میگیرد تدابیر عملی اتخاذ کرده و اقدام کنیم. برای ما این ویروس ها مهلک تر از کرونا ویروس هستند. این ویروس ها نزدیک پنج دهه است که از میان مردم ما قربانی میگیرد و ما همه همچنان منفعلانه به آن نگاه میکنیم. اگر علیه همین ویروس ها همهٔ ما متحدانه مانند دست بدست کردن تبلیغات در باره کرونا ویروس تبلیغات وسیعی را با همه امکانات دست داشته راه اندازی کنیم و تا اخرین باشنده گان قریه و قصبه را از شر این دزدان، قاچاقبران، غلام بچه گان ایران و پاکستان و مفسدین که در پشت نقاب قوم، زبان و سمت سنگر گرفته اند نجات دهیم. مردم خویش را با همه امکانات دست داشته به این آگاهی برسانیم که تشخیص دوست و دشمن را کرده بتواند و در راه تحقق منافع ملی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورشان بدفاع برخیزند.

Formularbeginn