خطاب به ضمیر کابلوف

بسم الله الرحمن الرحیم
شاغلی کابلوف ،
چند روز پیش اظهار نظر و انتقاد بیجای شما در مورد عملکرد جلالتماب محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را دیدم ، از آنجا که کارهای بسا مهمتری از جواب دادن به شما داشتم نوشتن این چند سطر به تاخیر افتاد .
جناب کابلوف
اولتر از همه باید بگویم که ما افغانها امیدوار بودیم بعد از شکست تاریخی تان در افغانستان و خروج مفتضحانه تان دیگر در امور داخلی ما مداخله نکنید ولی متاسفانه همیشه خلاف آن را دیده ایم .
جناب کابلوف ،
اینکه دولت جمهوری اسلامی افغانستان را اداره کابل خواندید کمال بی نزاکتی است ، دوست دارید که من به جای فدراسیون روسیه امارت روسیه و یا اداره مسکو بنویسم ؟ و یا خودتان را ضمیرک بخوانم ؟
و اما بعد
باید به عرض تان برسانم که ایام ده ساله اشغال افغانستان سی و دو سال قبل به پایان رسیده است و دیگر نمیتوانید به ما دستور بدهید و یا نظرهای تان را به ما بقبولانید .
جناب کابلوف
ما بعد از ترور شامل باسایف از پوتین انتقاد نکردیم
همچنان وقتی که خطاب را کشتید ما اظهار نظر نکردیم
این کارها به نظر دولت شما یعنی اداره مسکو الزامی بود ،
دولت مردان افغانستان هم آنچه را لازم بدانند انجام میدهند و توقع داریم که شما هم با این موضوع کنار بیایید ، اگرچه کنار آمدن و نیامدن شما فرقی برای ما ندارد ‌.
جلالتماب محمد اشرف غنی رئیس جمهور و سرقومندان اعلی قوای مسلح افغانستان است ، رئیس جمهور افغانستان فرمانی میدهد و قوای مسلح افغانستان آن را اجرا میکند ، این وسط شما چه کاره هستید که نظر میدهید ؟
ما خودمان جلالتماب رئیس جمهور محمد اشرف غنی ، جلالتماب امرالله صالح ، محترم حنیف اتمر ، محترم حمدالله محب و ده ها سیاست مدار و دولتمرد صادق دیگر را داریم و اصلا نیازی به نظرهای شما احساس نمیکنیم ،
لطفا طرح ها و نظرهای تان را پیش خودتان نگه دارید و یا در راستای صلح با " امارت اسلامی قفقاز " و استقلال طلبان چچینی به کار ببندید .
محمد شریف منصور

۲۸ ثور ۱۳۹۹

نوشته های دیگری از این نویسنده  ، اینجا