در نبرد گاه علم وجهل کی را بر کی پیروز میسازند ؟

 

رئیس علمای جهان اسلام ، علمای اسلامی بنگلدیش ، مجمع اتحاد جهانی اسلامی مالیزیا ، بیش از دوهزار تن از علمای کرام افغانستان ، امام مسجد مکه مکرمه و دانشمندان پوهنتون الازهر همه گفتند جنگ روان در افغانستان مشروع نیست ومبداء شرعی ندارد ، اما طالبان پس ازین همه فتواها بیشتر از روزهای قبل بر شدت جنگ و خونریزی افزودند یعنی انها در برابر فتواها نه از طریق ارائه دلایل شرعی وقرآنی ونه بر مبادی " صلح بهتر است " بلکه از میله های سلاحها ، عملیات خودکش ، انفجارات و حملات تهاجمی بر مراکز شهر ها ، مراکز آموزشی (امروز بر پوهنتون کابل حمله کردند ) ، بر خانه های مردم ومنجمله مراکز نظامی دولت به فیصله های علمای جهان‌اسلام جواب رد دادند . پس اینها از کدام قماش اند که قرآن وسنت را جهت حل نزاع نمی پذیرند وبر فتواعلمای اسلامی ارزش نمیدهند ؟

اینها لشکر مشکوک اند زیرا :

۱-- به اتحاد نظر واجماع علمای دین پابندی ندارند اما میگویند برای اسلام وبه خاطر استقرار امارت ناب اسلامی میکشند وکشته میسوند .

۲-- از مبداء پیدایش خویش منکر اند و حاضر نیستند بگویند که محصول تقارن وبهم تنیده گی منافع امریکا ، سعودی وپاکستان میباشند وبقای شان بستگی به ادامه سیاست پاکستان علیه افغانستان دارد .

۳-- تمویل ، تجهیز، تسلیح ، فرماندهی نظامی و رهبری خدمات لوژستیکی بحیث یگ گروه جنگنده از شرق تا غرب واز شمال تا جنوب از کجا تامین ورهبری میشود .

۴-- چرا خلیلزاد به هدایت ترامپ ومراجع سیاستگذاری امریکا این گروه را با انعقاد یک معاهده نا متوازن ، خلاف منافع ملی افغانستان و کنار زدن دولت تحت الحمایه پرستیژ جهانی داد واجازه داد از مواد موافقتنامه سر کشی کنند ، با القاعده قطع روابط نه نمایند ، به آتش بس تن در ندهند و جنگ را با این ابعاد گسترده یکجا با عملیات تروریستی تا مراکز شهرها وسعت بخشند ؟

۵-- در همین شب وروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا چرا با ایجاد موانع بر آغاز مذاکرات دوحه شدید ترین حملات جنگی وتروریستی را انجام میدهند ونیویارک تایمز حمله بر مقام ولایت کندز را مشکوک به حمله طیاره بدون سرنشین طالبان میداند ؟ این چه گل تازه است که امریکا میخواهد به اب بدهد ؟

ایا این ها بحیث اجیران اثر گذار بر سیاست های مقطعی امریکا در داخل وخارج عمل میکنند یا زور خود را در برابر غول سرمایه وسلاح به نمایش میگذارند ؟ اگر چنین است پس به اصطلاح عامیانه ( به میخ کی می پرند ) .

با امریکا می جنگیم ولی عسکرش را نمی کشیم ، با پاکستان رابطه نداریم ولی سرمایه ها وخانواده های ما در انجا است ، دولت افغانستان را برسمیت نمی شناسیم ، سرباز وصاحب منصب ودانش آموز ومحصل وزن ومرد وپیر وطفل وجوان را به خاک‌وخون میکشیم وانرا طبق روایت خود مشروع میدانیم . این دیگر چه است واز کدام‌ نوع سیاست اسلامی بوده میتواند باشد ؟

اسپ بی یال ودم واشکم کی دید

این چنین اسپی خدا هم نافرید

شکی نیست اینها لشکر استخدام شده ای اند که صفوف شان نمیدانند برای چه می جنگند واز کجا قومانده میشوند .

صراحت ها ، وضاحت ها و نشانه ها در مورد این گروه جنگنده نه سیاستگر ، ویران کننده نه عمارتگر ، خونریز نه صلحجو به همان زمانه های میرسد که حامی وبنیاد گذار تروریسم جهانی یعنی امریکا ودستیار منطقه ای اش پاکستان در جنگ سرد از طرز فکر و شیوه عمل خشن ترین و متعصب ترین گروه اسلامگرا بهره گرفتند وبحیث ابزار سیاست خارجی شان علیه رقبای جهانی به کار بستند .

امریکا روی این گروه سرمایگذاری کرد ، این سرمایه ها با توان باز دهی وتولیدی مثمر در خاک پاکستان دروجود سی هزار مدرسه مولد جنگنده های مذهبی ومواد خام دو ملیون طالب به کار افتید وتا کنون بهره برداری ازان جریان دارد .

پاکستان به این سرمایه نیاز داشت زیرا در اختلافات سرحدی با هند خودرا معروض به خطر جنگ هندو علیه مسلمان قرار میداد و در سیاست بیچاره نمایی میان افغانستان وهند مظلومیتش را پرده دار حمایت از سرمایگذاری ، تولید وپرورش تروریستان میدانست ، الحق که ازان بهره کافی برداشت واین منبع سود اور را از دست نمیدهد . شعار این منبع از اول جنگ برای اسلام بود وتا کنون هم همین است هیچ تغیری در تفکر ، شیوه عمل و طرز کار بست این ابزار رخ نداده است .

علماء ، نیک اندیشان وخیر خواهان حقیقی اسلام یکجا با ملی گریان و وطندوستان افغانستان با اسلام مواجه نیستند بلکه با سیه دلان قصاوت کرداری مواجه اند که قدرتهای منطقوی در راس پاکستان وجهانی در راس امریکا ذهن انها را با الوده سازی خرافات ، شور وهیجان کشتن هر انکه را با ایشان نباشد ، ویران کردن و آتش زدن پرورش داده اند ، به رهبران پول وامتیازات جبروتی میدهند ، به قصر ها می نشانند ، به سفرهای خارج میبرند ، به موترهای مدل سال سوار میکنند ودر لوکس ترین هوتلها دعوت میدهند ، الغیب عندالله که با کدام شیوه استخباراتی انهارا در گرو میگیرند و خود کشی ودیگران کشی صفوف شانرا توجیه به رسیدن حور وقصور وانتهور میکنند در حالیکه خود درین دنیا لبریز ازان مزایا شده اند .

جهالت را برتر از علم دانسته مراکز علمی دینی ودنیا یی را هدف قرار میدهند وطالب العلم دینی ودنیایی را واجب القتل تبلیغ میکنند . همان گفته تاریخی است که شبهای سیاه را دوست دارند تا خود دران سیاهی چون ستاره بدرخشند ودیگران را از راه به چاه رهنمون شوند .

با تاسف عمیق که افغانستان را درین شبستان ظلمت فرو برده اند وبا حمایت از ظلمت پرستان ، جنگ روشنی وظلمت را بصورت کنترول شده تا رسیدن به غایه های ملوث شان در موازنه نگهمیدارند ،درین نبرد گاه علم و جهل بر گروه ظلوم وجهول قیمت بیشتر داده کوه وکمر این سرزمین را در سایه روشن های این نبرد پایمال طالب وداعش ودهها گروه تروریستی دیگر میسازند .

بگذارراسلام اینهارا اسلام امریکایی بگوئیم نه اسلام محمدی که میخواهند انرا با صرف ملیاردها دالر الی رسیدن به اهداف استراتژیکی علیه رقبا قرار دهند.