اقای سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان به رسانه های خبری گفته است که کابل و افغانستان به توافق رسیدند تا از اتهام زدن بر همدیگر منصرف و برای اعتماد سازی میان هردوکشور تلاش بعمل آید.

سرتاج عزیز همچنان خواهان قطع تبلیغات بر علیه پاکستان و کاهش فشار نظامی علیه طالبان گردید . چه چیزی عقب این چهره ارام دپلماسی پاکستان نهفته است ؟

پاکستان میخواهد بگوید ما بر شما تهمت نمی بندیم که همدست با سازمان استخبارتی هند طالبان پاکستانی را حمایت میکنید و شما هم نگوئید که طالبان و تروریستها در پاکستان پایگاه ها دارند ٬ تجهیز وفرستاده میشوند ٬ جنگ بر علیه افغانستان درآنکشور طراحی میگردد و گروه حقانی بازوی عملیاتی آی . اس . آی است .

شما حق ندارید بگوئید که رهبران طالبان در پاکستان حضور دارند و بصورت علنی به رهبر جدید آن در پاکستان و باپا فشاری ای . اس . آی بیعت بعمل آمد . شما حق ندارید بگوئید که ایمن الظواهری ٬ رهبر القاعده نیز به رهبر دست نشانده آی . اس . آی برای طالبان بیعت نمود و بدین ترتیب رابطه تنگاتنگ طالبان و القاعده به مدیریت سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان رسمآ اعلام گردید.

پاکستان میگوید حق ندارید از فیر راکت ها و توپخانه بر ولسوالی های سرحدی شاکی باشید ومخصوصآ این حق را ندارید که به سازمان ملل و ادارات بین المللی شکایت کنید . به گفته سرتاج عزیز رئیس جمهور ما هم گفته چشم توافق دارم .

پاکستان یکبار دیگر از خدمات حیاتی ستون پنجم برخور دار شد . بجای مشاور اقتصادی از مشاور امنیت ملی آنکشور دعوت بعمل آمد تا در کار کنفرانس « ریکا » که ماهیت اقتصادی داشت شرکت نماید ٬ برایش وقت داده شد تا ازین ستیج سیاستهای امنیتی پاکستان را تبلیغ نماید و فضای کنفرانس را به نفع اهداف ستراتیژیک پاکستان مغشوش کند . .

علاوه بر آن رئیس جمهورغنی باوی ملاقات نمود و اینک پاکستان عملآ دارد ازین ملاقات جهت کاهش فشار بین المللی استفاده میکند .

این وضیعت همان مواضع سابق کرزی را بیاد میآورد که در شرایط بسیار حساس اعلان نمود که اگر امریکا بر پاکستان حمله کند ما در کنار پاکستان قرار میگیریم ٬ امروز که فشار بین المللی بر پاکستان افزایش یافته جناب اشرف غنی نیز یکجا با حکومت ائیتلافی مشهور به وحدت ملی اش در نقش ضربه بردار پاکستان سپر فشار جهانی و ملی میگردد و با تمایل به بهبود روابط مداخله پاکستان را کم اهمیت جلوه میدهد. مردم حق دارند بپرسند چرا ؟

دستگاه عریض و طویل و بی معرفت دپلماسی ما ٬ چند کندک مشاورین اقایان رئیس جمهور و ريئس اجرائیه به چه مصروف اند که برای رهبران شان عواقب این سیاست را توضیح نمیدهند ؟

وزیر خارجه مصروف چه است که حداقل نمیتواند سترانیژی ملی سیاست منطقوی کشور را تنظیم کند . تا چه وقت سیاست واکنشی و آنهم غلط ٬ ضد منافع ملی و در خدمت بیگانه ؟

عالیجنابان رهبران کشور!

تضعیف فشار نظامی بر طالبان خیانت است ٬ اگر نمیخواهید شریک این پروسه باشید از آن جلوگیری نمائید ٬

مردم وطنپرست و صلحدوست کشور !

مگذارید از یک غار برای چندمین بارگزیده شوید به فشار خود ادامه دهید ٬ مگذارید بیگانه پرستان شما را در پروژه های استخباراتی میان خود مصروف سازند . به معامله گران نه بکوئید ٬ از شرایط مساعد بین المللی برای استحگام مواضع مشترک وطنی تان استفاده کنید از گامهای که بر نقش پای شیطان گذاشته میشود حمایت نکید.