بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه هیآت اجرائیوی شورای سراسری حزب وطن

در باره ی حادثه  خونین دهمزنگ

مورخ۲۳/۷/۲۰۱۶

شهر کابل امروز باز به خون نشست . داعش فاجعه خونین دهمزنگ را به نام خود ثبت نمود . سوگمندانه درین رویداد خونین بیش از هشتاد تن هموطنان ما شهید وبیش از دوصد و سی تن زخمی گردیدند . برای شهدا قرب رحمت الهی و برای زخمی ها از بارگاه رب العزت صحت کامل ارزو میکنیم . ما درد و رنج عظیم خانواده های داغدار را با تمام حجم آن درک مینمایم و درآن شریک هستیم .

ــ حادثه دهمزنگ یکبار دیگر نشان داد که  تروریست ها به هیچ دین ٬ آئین و اخلاق پایبند نیستند.

ــ این حادثه در پهلوی آنکه ناتوانی و بی مبالاتی دستگاه امنیتی کشور را در حفظ جان شهروندان به نمایش گذاشت بیان روشن اهداف توطیه گرانه فرصت طلبان برای حضور در دستگاه حاکمه  قدرت و اداره دولتی به هر قیمت است .

ــ حادثه  خونین دهمزنگ وانعکاس أن در وسایل اطلاعات جمعی از آسیب پذیری گسترده برخی حلقات روشنفکری در پیوند با مسله وحدت ملی و بیگانه پرستی شان پرده بر میدارد.

ــ این حادثه نشان داد که چگونه یک جریان که  هیچگاه از یک طرح شکست خورده ذهنی فراترنرفت در دست فرصت طلبان برای زایش معضلات بزرگ وسیله شد . این حادثه مسولیت بزرگ آگاهی دهی به مردم را در صدر وظایف تمام احزاب و سازمانهای وطندوست قرار میدهد تا مردم حقوق دموکراتیک خود را اگاهانه و با توجه به وجایب خویش استفاده نمایند .

حزب وطن در حالیکه ناتوانی ارگانهای امنیتی را در حفظ جان هموطنان به شدت محکوم مینماید ٬ بر فرصت طلبی ناعاقبت اندیشانه فرصتطلبان اعتراض نموده  بیزاری و مبارزه قاطعاته خود را در برابر تروریست ها ٬ انسان کشان وویرانگران تاکید و از تمام وطندوستان ترقیپسند برای مبارزه مشترک دعوت  بعمل میآورد . ومن الله التوفیق

میر افغان باوری

رئیس شورای سراسری حزب وطن