به پیشواز بیستمین سـالـروز حماسۀ شهـادت دوکتور نجیب الله رئیس جمهور افغانستان

و رهبر حزب وطن

مصوبه هیآت اجرائیه شورای سراسری حزب وطن

۷ سپتامبر ۲۰۱۶

مردم افغانستان اینک آماده میگردند تا یک بار دیگر یاد ابر مردی را گرامی دارند که با گردن بلند و قامت برافراشته به جنگ خفاشان سیاهی و جهل شتافت و در دفاع از صلح،تمامیت ارضی و نوامیس ملی، با سربلندی و افتخار شربت شهادت نوشید و یکی از حماسه های بی نظیری را ثبت افتخارات تاریخی مادر وطن مشترک ما نمود.

پنجم میزان 1395 درست بیست سال از حماسۀ شهادت دوکتور نجیب الله رئیس جمهور افغانستان و رهبر حزب وطن میگذرد. افکار، گفتار و کردار شهید دوکتور نجیب الله چه در شرایط دشوار مسوولیتش بحیث رئیس جمهور افغانستان و چه در مقام رهبری حزب وطن، مؤید این حقیقت انکار ناپذیر است که او ملی می اندیشید، منافع ملی را بر منافع حزبی، قومی، سمتی و زبانی رجحان میداد و با شعار صلح برای مردم افغانستان، صلح به هر ده و قریه و صلح برای هر خانه فرزندان مشترک مادر وطن ما با درایت و شجاعت و قهرمانانه میرزمید. برای او بدخشان و پکتیا، ننگرهار و بلخ، قندهار و هرات، بامیان و ارزگان و هر خطۀ پرافتخار جغرافیای افغانستان، دست و دل و دماغ و دیدۀ مادر وطن واحد ما و باشندگان آنان گلهای دوستداشتنی باغستان وطن واحد و تقسیم ناپذیر ما محسوب میگردید.

حزب وطن افتخار دارد که چون صخرۀ استوار در سنگر اهداف، اعتقادت و آرمانهای ملی و ترقیخوانۀ رهبر شهید خویش و رئیس جمهور تمام مردم افغانستان، به پیشواز تجلیل از بیستمین سالگرد حماسۀ شهادت دوکتور نجیب الله اعلام مینماید که او نه به یک قوم، نه به یک ولایت و نه به یک سمت، نه به گویندگان یک زبان و نه به یک حزب؛ بلکه به تمام مردم افغانستان، به تمام ملیت های ساکن کشور و به فرد فرد از اولاد مادر وطن واحد ما تعلق داشت و در آخرین لحظات زندگی پرافتخار خویش نیز بمثابه سرباز شجاع دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی افغانستان عمل نمود و در بستر یک توطئه کثیرالجوانب، بدست نظامیان آی. اس. آی پاکستان و مزدوران طالبی شان جام شهادت نوشید.

هیئت اجرائیه شورای سراسری حزب وطن به این طریق و در آستانۀ بزرگداشت از بیستمین سالروز حماسۀ شهید دوکتور نجیب الله، از تمام نیروهای ملی، وطنپرست، دموکرات و ترقیخواه، از روشنفکران و شخصیت های علمی، از تمام علمای ترقیخواه دینی و روحانیون وطندوست، از سران قومی و شخصیت های با اعتبار تمام ملیت های باهم برادر و برابر هموطن تقاضا مینماید تا سهم شان را در بزرگداشت شایسته بیستمین سالروز شهادت دوکتور نجیب الله با تبارز همبستگی ملی ادأ نمایند. چنین است بهترین تجلیل از نجیب الله و ما به چنین تجلیلی متعهد هستیم.

                                                                        و من الله التوفیق