پیام شورای حزب وطن در فدراسیون روسیه بمناسبت بیستمین سالروز شهادت

داکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین جمهوری افغانستان و رئیس حزب وطن

 

مرد نمیرد به مرگ، مرگ از او نام جست                  نام چو جاوید شد مردنش آسان کجاست

 

پنجم میزان ۱۳۹۵مطابق به ۲۶ سپتمبر ۲۰۱۶ مصادف است به بیستمین سالروز شهادت داکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین جمهوری افغانستان و رئیس حزب وطن که بر اساس یک پروژه و توطئه کشور ها و باند هائیکه از جنگ و بدامنی در افغانستان سود میبرند و توسط خفاشان اجیر  بنام طالب صورت گرفت.

ترور و بقتل رساندن داکتر نجیب الله ،یک ضایعه ملی ،غم انگیز و یک لکه سیاه بر جبین عاملین داخلی و خارجی شهادت آن روانشاد که ثبت تاریخ گردیده است.

اکنون که بیست سال از جنایت سیاه ترین نیرو های تاریخ افغانستان میگذرد، ولی روز تا روز سیمای آن بزرگمرد و پیکارجو با خاطره قهرمانانه به خون خفته او بر برگ های تیره تاریخ معاصر کشور روشنائی میبخشد و مردم آزاده و صلحدوست ما از این روشنائی پاس میدارند.

بزرگداشت از سالگرد شهادت داکتر نجیب الله تلاش برای زنده نگهداشتن روح وطن دوستی ،آزادگی ،مبارزه برای تامین صلح و عدالت ،مقاومت در برابر بیگانه،پاسداشت ایثار و رادمردی برای زندگی شرافتمندانه است.

شهید نجیب الله با مرگش شعله ای افروخت تا نشان دهد افغانهای غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوز و ا جیران انها را آتش خواهند زد.

شهید نجیب الله قهرمان تاریخ پر ماجرای افغانستان و نمادی از پایمردی و استواری به خاطر تامین مصالحه ملی در کشور و الگوی از ایستادگی در برابر استعمار و بنیادگرائی که همواره تاریخ ما را تهدید کرده اند ،میباشد.

داکتر نجیب الله نمادی تکیه بر مردم برای ایستادن در برابر بی عدالتی و از خود گذشتگی به خاطر مردم بود و امروز در قلب هر افغان وطن دوست ،زنده و رهروان دارد و فروغ حماسه شهادت وی برای امروز و تاریخ فردای و آینده های درخشان دفاع از وطن ،استقلال میهن ما با سرنوشت و حیات جامعه ما پیوند میخورد و الگوئی درخشان برای وطن دوستان میباشد.

اعضای حزب وطن و افغانهای مقیم در فدراسیون روسیه ،سالروز شهادت آن شهید وطن پرست و ملت پرور را گرامی داشته ،باورمندیم همه مردم سرزمین آزاده ما خاطره اش را در یاد ها زنده نگه داشته و به روح بزرگ او درود میفرستیم.

رفقا وهموطنان عزیز

ما در حالیکه یاد شهید داکتر نجیب الله و همه شهدای راه استقلال آزادی و ترقی افغانستان  را گرامی میداریم ،از نیرو های ملی،وطن دوست وترقیخواه،سازمان ها و نهاد های دموکراتیک و مردم آزاده افغانستان میخواهیم تا در برابر دسایس دشمنان تاریخی وطن ما هوشیار باشند ،وحدت ملی را حفظ و تحکیم بخشیده و در صف واحد  دفاع از استقلال و حاکمیت ملی ،منافع افغانستان عزیز،حفظ و استمرار تحولات دموکراتیک ،قرار گیرند. و تلاش های دشمنان وطن ما را ناکام سازند.

روان شهید داکتر نجیب الله شاد و راه شان پر رهرو باد