جرقه آغاز جنگ جهانی!

اخیرا ادارهٔ بایدن در تبانی با لندن و مطبوعات دروغپرداز غرب جنگ سرد را با روسیه و چین به اوج خود رسانده و عرادهٔ جنگ تباه کن سوم جهانی را چهار نعل به سرعت بجانب سرحدات روسیه و سواحل چین میرانند. این درست همان زنگ خطری بود که من با پیروزی جوبایدن در انتخابات آنرا به صدا در آورده بودم اما تصور نمیکردم که جنگ طلبان ادارهٔ بایدن تا این حد در عجله باشند.

در حالیکه هردو کشور روسیه و چین در سی سال گذشته به سختی کوشیدند به دوستان و مهمانان نا خواندهٔ جهان غرب و شرکای اقتصادی و تجارتی آنها مبدل گردند. اما حالا ثابت میشود که منافع مجتمع صنعتی-نظامی غرب بعد از فروکش کردن خطر ساختگی جنگ سرد سالهای بعد از جنگ جهانی دوم و با رسواشدن و بی اعتباری خطر تروریزم خود ساختهٔ اسلامگرایان جهادی، دوباره در صدد تقسیم جهان به دو بلاک متخاصم و معرفی روسیه و چین به عنوان سردستهٔ دشمنان جهان غرب به رهبری امریکا میباشد.

از یکطرف با ایجاد یک اتحاد شیطانی پنج چشم شامل امریکا، انگلستان، آسترالیا، جاپان و کوریای جنوبی و برهم زدن روابط تجارتی و صنعتی، سؤ استفاده تبلیغاتی ضد چینی از وقوع پندمیک یا وبای کرونا، در صدد لگام زدن به محرکه های انکشاف سریع اقتصادی، تجارتی و نفوذ جهانی چین هستند. امریکاییان سخت میکوشند کشور هند را نیز در این اتحاد نامقدس شامل سازند.

از جانب دیگر با ایجاد بحرانهای ساختگی، اتهامات دروغین سؤ قصد ها با اسلحهّ کیمیاوی، کودتای فاشیستهای ضد روسی در اوکراین، گسترش خطر

عضویت پیمان ناتو به اروپای شرقی و جمهوریهای سابقهٔ اتحاد شوروی، خروج یکجانبه از توافقات محدودیت های اتمی و راکتی، مخالفت شدید و سبوتاژ پروژه های مشترک صنعتی و ترانزیت نفت و گاز روسیه با کشورهای اروپایی و اخیرا تحریک خطرناک حکومت دست راستی اوکراین برای دست زدن به راه حل نظامی معضلهّ شرق اوکراین و کوشش برای دادن عضویت به اوکراین و جورجیا در پیمان ناتو و به این طریق محکم کردن محاصره نظامی روسیه تا پنجصد کیلومتری ماسکو، به سرعت در صدد تبدیل روسیه به یک دشمن استراتژیک جهان غرب به رهبری امریکا میباشند.

از زمان بحران محاصره کیوبا توسط امریکا در سال 1962م خطر جرقه بروز جنگ جهانی هرگز مانند امروز جدی نبوده است. به هشدار وزیر دفاع روسیه ورود سربازان ناتو به اوکراین یک چنین جرقه خواهد بود.

داکتر نوراحمد خالدی