یاد داشت هئیات اجرائیه شورای سراسری حزب وطن

درین اواخر سرو صدا های نوبتی وحدت تشکیلاتی اعضا و ساختار های تشکیلاتی حزب وطن بلند گردیده است. درعقب این سرو صدا ها اکثرا انهایی قرار دارند که چه قبل از تدویر مجمع عمومی پنج میزان سال    ۱۳۹۱   و چه بعد از آن با جدا شدن شان از صفوف حزب نقشی به اندازه توان خود را در تضعیف حزب ایفا نموده اند . اکنون که این دوستان میخواهند نقشی در تقویت وحضور فعال حزب وطن در وضیعت سیاسی کشور داشته باشند از اراده و تصمیم شان استقبال نموده انرا به فال نیک میگیریم. 

حزب وطن که در پنج میزان سال  ۱۳۹۱با تدویر مجمع عمومی آن در شهر کابل که حاصل تلاش تعداد وسیع اعضای حزب در طول بیشتر از یک دهه بوده حضور دوباره خودرا در وضیعت سیاسی کشور اعلام داشت . از آن تاریخ تا به حال ( به جز از چند مورد تعمیل انشعاب و دست به دامان دولت شدن برخی ادرسهای معلوم  تا از ثبت و سجل قانونی حزب جلوگیری گردد )  شاهد استدلال هیچ یک از معترضین  براین پروسه و طرحهای مشخص شان نبوده ایم.

 ما از تمام دوستان خود صمیمانه تقاصا داریم تا اگر در مورد مرامنامه ٬ اساسنامه وسیاست های جاری حزب اعتراض دارند با تمام اعضای حزب در میان گذارند و اگر تمام مخالفت بر سر کادر رهبری حزب ( از شوراهای محلی تا مقام ریاست حزب ) مطرح باشد ، راه حل این مشکل نه تقسیم مقامات حزبی بر اساس سهمیه بندی میان گروه های انشعابی و اشخاص مطرح و مدعی است ونه جعل حقایق و تزویر .

برای انعده  اشخاص که هنوز هم تصامیم شخصی خود را بنام کمیته انسجام نشر و پخش مینمایند یاد آور میشویم کمیته مذکور بعد از دست دادن سه ضلع  متشکل(  از مجموع چار ضلع  ) ٬  عملآ مشروعیت خود را از دست داده است .

حزب وطن بدین باور است که از طرح پلانهای چند فقریی گرفته تا ایجاد گروهای جدید در حزب که تحت نام وحدت حزب در جریان است ٬ در واقع دام روزی پهن شده است که در عقب آن اهداف شخصی قرار دارد و میخواهند تا ازین طریق به اهداف مذکور دست یابند . طوریکه همه ما شاهد آنیم که عده ای ازین طریق و تلاشهای مشابه به اهداف حقیر خود دست یافتند . چنین تلاشها در مخالفت با منافع جنبش وطنپرست کشور و ضدیت با حزب وطن و خیانت به آن ارزیابی شده میتواند .

   ما بخاطر جلوگیری از خرابی بیشتر مناسبات با حوصله مندی برخورد مینمایم و امیدواریم ما را وادار به گفتن حقایق ناگفته فراوان نسازید .

انتخاب رهبری حزب حق مسلم و دموکراتیک اعضای حزب است ٬حزب وطن ازین حق اعضای خود حراست نموده به هیچ عنوان به معامله درین زمینه حاضر نیست. رهبری حزب را اعضای ان انتخاب مینمایند و تنها انانی اعضای یک حزب محسوب میگردند که در ثبت وشمار ان حزب شامل باشند. 

 رهبری موجود حزب نه تنها هیچ مخالفتی با شامل شدن تمام مدعیان عضویت حزب وطن در ثبت و شمار حزب وطن عملا موجود ندارد بلکه هرکسی که در هر مقامی با ارای اعضای حزب انتخاب گردد از ان حمایت و با انان همکاری مینماید .

 از اعضای حزب نه هراسید انها تصامیم درست و اصولی اتخاذ خواهند کرد