تشدید غیر ضروری جنگ سرد غرب با روسیه و چین!

I

اخیرا ادارهٔ بایدن در تبانی با لندن و مطبوعات دروغپرداز غرب جنگ سرد را با روسیه و چین به اوج خود رسانده و عرادهٔ جنگ تباه کن سوم جهانی را چهار نعل به سرعت بجانب سرحدات روسیه و سواحل چین میرانند. این درست همان زنگ خطری بود که من با پیروزی جوبایدن در انتخابات آنرا به صدا در آورده بودم اما تصور نمیکردم که جنگ طلبان ادارهٔ بایدن تا این حد در عجله باشند.

در حالیکه هردو کشور روسیه و چین در سی سال گذشته به سختی کوشیدند به دوستان و مهمانان نا خواندهٔ جهان غرب و شرکای اقتصادی و تجارتی آنها مبدل گردند. اما حالا ثابت میشود که منافع مجتمع صنعتی-نظامی غرب بعد از فروکش کردن خطر ساختگی جنگ سرد سالهای بعد از جنگ جهانی دوم و با رسواشدن و بی اعتباری خطر تروریزم خود ساختهٔ اسلامگرایان جهادی، دوباره در صدد تقسیم جهان به دو بلاک متخاصم و معرفی روسیه و چین به عنوان سردستهٔ دشمنان جهان غرب به رهبری امریکا میباشد.

از یکطرف با ایجاد یک اتحاد شیطانی پنج چشم شامل امریکا، انگلستان، آسترالیا، جاپان و کوریای جنوبی و برهم زدن روابط تجارتی و صنعتی، سؤ استفاده تبلیغاتی ضد چینی از وقوع پندمیک یا وبای کرونا، در صدد لگام زدن به محرکه های انکشاف سریع اقتصادی، تجارتی و نفوذ جهانی چین هستند. امریکاییان سخت میکوشند کشور هند را نیز در این اتحاد نامقدس شامل سازند. دروغپردازان غرب در حالیکه در مقابل اعمال ضد بشری اسراییل در مقابل سوریه، و غزه خاموش اند و در حملات جنایتکارانه سعودی در یمن شریک جرم میباشند به اشاعه اخبار نادرست در باره مسلمانان ویغور چین دست میزنند.

کار بجایی رسیده است که در مالیخولیای رقصیدن به مارش جنگی امریکا برضد چین حکومت سکات موریسن آسترالیا چشم بسته به خودکشی اقتصادی و تجارتی آسترالیااقدام کرده و فراموش کرده که ۳۵ فیصد تجارت آسترالیا باچین میباشد.

وزیر خارجه چین اخیرا گفته است که "امریکا بداند که دموکراسی کوکاکولا نیست."

وزیر خارجه چین در سخنانی به امریکا هشدار داد: "واشنگتن در امور دیگران دخالت نکند. وانگ یی،وزیر خارجه چین از امریکا خواست تا رویکرد ایدئولوژیک خود در قبال مسائل سیاست خارجی را کنار بگذارد. اقدام واشنگتن برای ترسیم دیگر نقاط جهان طبق مواضع و نظرات خود اقدامی نادرست و اشتباه است". «وانگ یی» در سخنرانی ویدئو کنفرانس خود برای «شورای روابط خارجی امریکا در این خصوص گفت: دموکراسی، کوکاکولا و نوشیدنی تولید شده توسط امریکا نیست که مزه آن در سراسر جهان یکسان باشد اگر تنها یک مدل و یک تمدن در جهان وجود داشته باشد، جهان قابل زندگی کردن نخواهد بود.

این مقام ارشد دولت چین از امریکا خواست که به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با پکن باشد و این موضوع را بپذیرد که چین مسیر مستقل و سیستم متفاوتی از امریکا را انتخاب کرده است.

وانگ یی همچنین هشدار داد که امریکا نباید از دموکراسی و حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها یا تحریک تقابل استفاده کند؛ چرا که این موضوعات شاید به «فاجعه یا آشوب» منتهی شود.

از جانب دیگر با ایجاد بحرانهای ساختگی، اتهامات دروغین سؤ قصد ها با اسلحهّ کیمیاوی، کودتای فاشیستهای ضد روسی در اوکراین، گسترش خطرعضویت پیمان ناتوبه اروپای شرقیو جمهوریهای سابقهٔ اتحاد شوروی، خروج یکجانبه از توافقات محدودیت های اتمی و راکتی، مخالفت شدید و سبوتاژ پروژه های مشترک صنعتی و ترانزیت نفت و گاز روسیه با کشورهای اروپاییو اخیرا تحریک خطرناک حکومت دست راستی اوکراین برای دست زدن به راه حل نظامی معضلهّ شرق اوکراین و کوشش برای دادن عضویت به به اوکراین و جورجیا در پیمان ناتو و به این طریق محکم کردن محاصره نظامی روسیه تا پنجصد کیلومتری ماسکو، به سرعت در صدد تبدیل روسیه به یک دشمن استراتژیک جهان غرب به رهبری امریکا میباشند.

از زمان بحران محاصره کیوبا توسط امریکا در سال 1962م خطر جرقه بروز جنگ جهانی هرگز مانند امروز جدی نبوده است. به هشدار وزیر دفاع روسیه ورود سربازان ناتو به اوکراین یک چنین جرقه خواهد بود. اخیرا ولادیمیر پوتین به غرب هشدار داد که خط سرخ روسیه را عبور نکنند!

داکتر نوراحمد خالدی