به طالبان !

شما طی بیست سال اخیر بنام جهاد علیه اشغال و مفاسد دولت دست نشانده که آغایون کرزی وعبدالله و بعدآ غنی وعبدالله ممثل قدرت وصاحب امتیازات اصلی را تشکیل میدادند وتا کنون حکم میرانند جنگیدید چه شد که در واپسین ماههای به اصطلاح خود شما " پیروزی" بهردو "ارزش!" پشت پا زدید ؟

با امریکایی ها قرارداد عدم تعرض بر قوتهای شانرا بستید و به این دو عامل فساد ومفاسد نامه های حسن نیت غرض دعوت شان به تفاهمات جدا گانه و انفرادی فرستادید ؟

مر دم خوش باور ما در اول بهردو شعار شما توجه کردند که شاید بنابر باور های دینی به انها پابند بمانید وارزشهای اعلان شده تان را به معامله نگذارید ! فکر میکردند از مفسدین باز خواست خواهید کرد اما دست به دامن انها زدید ودر تلاش معاملات سیاسی باایشان برامدید . معلوم شد که در سیاست شما دو نیرنگ برجستگی دارد ؛ یکی عدم پا بندی به انچه بحیث بهانه برای جنگ پیش گرفته بودید و دیگری تفرقه افگنی که این هردو عمل از لحاظ اصول اسلامی و از دیدگاه اخلاقی مردود است .

وقتی شما میخواهید با دو چهره از هر لحاظ معلوم الحال سر سازش پیش گیرید چرا نام مردم و دین مقدس اسلام را وسیله قرار میدهید ؟

در جانب مقابل شما مجموعه ای از ارگانها وسازمانها قراردارد که به شیوه خوب یا خراب بخشی از مردم افغانستان را نمایندگی می کنند چون ارگانهای ثلاثه دولت ، احزاب سیاسی ، جامعه مدنی ، شورای علما و روحانیون ودههای دیگر .

اگر نیت نیک نسبت به حل معضله افغانستان دارید و میخواهید جنگ خاتمه یابد عقلآ و منطقآ باید بدانید که ازراه جور امد با این دو چهره زمان گذشته نمیتوانید مشکل پیچیده جاری را حل کنید .

دولت با پایه های اساسی ان بخصوص قوای مسلح را چرا کنار میگذارید ؟ اگر دولت را بحیث جانب مقابل مشروعیت نمیدهید بگویید :

-- مشروعیت خود شما از کجا بر خواسته است ؟ قبول است که بخشی از اراضی کشور تحت حاکمیت تان قرار دارد اما مشروعیت این حاکمیت از کجا ناشی شده است ؟ افرادیکه در قطر نشسته اند ودر مجالس مذاکره شرکت میورزند از جانب کدام تشکل تحت حاکمیت شما به انجا فرستاده شده واز کدام مشروعیت برخوردار اند ؟

اگر زیر نام مشروعیت خواهی بخواهید به طفره روی های تان ادامه دهید اولین گروه نا مشروع میتواند خود شما باشید زیرا شما مردم را میکشید ، کشور را ویران میکنید ، از اصول پذیرفته شده جهانی برای ختم جنگ که مذاکره و تفاهم است پیوسته کناره میگیرید و بهانه میتراشید ، با چهره های مورد سوال ملت به بازی تفرقه افگنی متوسل میشویید . با این حال شما میخواهید اداره امور کشور را بدست گیرید و زیر نام اسلام ، نا مشروع ترین وسایل واسباب را در ظرفیتهای نا مشروع بکار اندازید ؟

از لحاظ مشی خود شما واز دیدگاه عمومی سیاسی ، شما بازنده این عرصه بوده میتوانید زیرا سیاست صریح وروشن در قبال ختم حالت جگی ارائه نکرده اید .

به حال شما بهتر انست تا بدون بهانه گیری ودور از وقت کشی هرچه زودتر برای ختم جنگ و قتل افغانها به میز مذاکره بنشینید ، این مصلحت مردم افغانستان است و باید به ان لبیک بگویید .