ماشین تبلیغاتی جهان غرب

قدرت ووسعت ماشین دروغ پردازی، پروپاگند، مردم فریبی و اغواگری و تبلیغات جهان غرب به رهبری امریکا (امپریالیزم)، و شعبات آنها در سایر کشورها مانند WIONدر هند، در این روزها با تمام زشتی آن در قضیهٔ اوکرایین نمایان است. قبل از هر عملیات نظامی امریکا و ناتو این ماشین بکار می افتد مانند اشغال پانامه، بمباردمان سربیا، اشغال عراق، تخریب سوریه، تخریب لیبیا و امثالهم تا ذهنیتهای مردم کشورهای ناتو را آماده بسازد. بروز جنگها و خطر جنگها برای ادامه فعالیت مجتمع های صنعتی-نظامی امریکا ضروری اند و برای ماشین تبلیغاتی جهان غرب خواننده، شنونده و بیننده فراهم میکند..

چندین هفته است این ماشین دهل خطر قریب الوقع اشغال نظامی اوکرایین توسط روسیه را برای فریب مردم جهان میکوبد. اما نمیگوید چرا روسیه اوکراین را اشغال میکند!

نمی گوید که امریکا حکومت اوکرایین را تا دندان تجهیز و تشویق کرده تا برخلاف توافقنامه مینسک در مورد حل بحران مناطق روسی نشین دونباسک در شرق اوکرایین، با اجرای عملیات همه جانبه نظامی این مناطق را بزور اشغال نماید!

به مردم نمیگوید که ناتو تصمیم دارد تا اوکرایین را به عضویت قبول کند و با استقرار قوای راکتی در شرق اوکرایین امکانات آنرا بدست آورد که راکتهای هایپر سونیک قادر باشند در ظرف پنج دقیقه ماسکو را نابود کنند بدون آنکه ماسکو فرصت دفاع و حمله متقابل را داشته باشد.

این ماشین دروغپردازی به مردم جهان نمیگوید که که حمله نظامی اوکرایین به دونباسک و پیشرفت ناتو تا سرحدات روسیه در اکرایین خطوط سرخ برای روسیه اند که برای جلوگیری از آن روسیه مجبور خواهد شد به اقدام نظامی دست زند در حالیکه امریکا، بنابر اظهارات امروزی جو بایدن، حاظر نیست سربازان امریکایی را به اوکرایین اعزام کند!

دوکتور نوراحمد خالدی