بیوه زنان ، یتیم داران و داغدیده گان جنگ تجاوزی ۲۰ ساله امریکا

ابتکار را بدست گیرند

امریکای ناقض حقوق بشر و حقوق زن سلاح سیاسی و تبلیغاتی اش را روی شانه چند خانم گذاشته فریاد حق زن افغان را در مطبوعات صد سر و صد زبانش با غوغاگری بلند کرده میخواهد با این حیله و نیرنگ از وضعیت سخت اشفته و نا به سامان زندگی زنان افغان برای سیاستهای ظالمانه اش که هنوز گوشت و پوست زنان افغان از ان ازرده و خون چکان است بهره گیرد .

پروفیسور ( الون بن مایر ) استاد امور بین المللی در مرکز جهانی نیویارک در یک مقاله تحلیلی تحت عنوان " جنگ فاسد و غیر اخلاقی در افغانستان ارقام تلفات افغانها درین جنگ را ۲۲۵ هزار کشته و در حدود یک ملیون و ششصد هزار بیجا شده نگاشته بود .

اینکه بر یک ملیون و ششصد هزار بیجا شدگان جنگ چه گذشت یکطرف باشد ولی ۲۲۵ هزار کشته این جنگ فاسد و غیر اخلاقی و تجاوز عریان اردوی امریکا و ناتو همه از بیخ بوته بودند ؟ یا مادر و خواهر و خانم و دختر نداشتند ؟ اینها مگر زنان افِغان نیستند که رنج از دست دادن عزیزان شانرا با تحمل فقر ، گرسنگی ، بی سر پناهی ، نبود تعلیم و آموزش بدوش میکشیدند و میکشند ؟

حاصل جنایات بعد از جنگ را با غوغای تبلیغاتی تحت شعاع مکاره گی های دفاع از حقوق زنان افِغان مخفی ساختن جنایت دیگریست که در حق زنان افغان عملی میسازند .

نام بردن از حق زن افِِغان را در کنار انجماد ملیاردها دالر حاصل رنج این مردم بگذارید ببینید که زنان باز نشسته از کار و دختران باز مانده از تعلیم و آموزش ، مادران محتاج به تگدی با اطفال معصوم شان در چه حالت قرار دارند ؟ مگر این نقض حقوق زن به پیمانه وسیعتر از هر نقض دیگر نیست ؟

در هیاهوی بهره گیری سیاسی از حقوق زنان به کدام خانم بیوه ، به کدام دختر یتیم و کدام مادر داغ دیده رنج فرزند جوان حق داده شده تا بگوید امریکا این تو بودی که مارا به داغ ۲۲۵ هزار کشته جنگ تجاوزی ات گرفتار کردی .

چه کسی فراموش میکند که شش ماه قبل از امروز چه تعداد زنان امریکایی افغانی الاصل را که شاید تولد شان در افغانستان نشده باشد از مجاری استخباراتی ات در ارگانهای دولتی به شمول برخی ها در پارلمان جابجاکردی و تا توانستی پول و امتیاز دادی . شعار تو در مورد حقوق زن افغان از حوزه منافع همان چند خانم فراتر نمی رود .

باید زنان چیز فهم و آگاه افغان که وسیله دست خارجی ها نیستند و بار سنگین مظالم زندگی را در همین کشور بدوش میکشند برای احقاق حقوق شان نه برای مقاصد شوم امریکا یا احزاب سیاسی آب خورده از مراجع امریکا دست بدست هم دهند ، حق جبران خساره و خونبها را از امریکا مطالبه کنند ، برای حق تعلیم و تحصیل و کار خود شان و دختران شان صدا بلند کنند و ابتکار را از دست امریکایی های توطئه گر ، ادمکش ، جنگجو و ناقض حقوق زن بیرون کنند .

در میان زنان افغان قشر بزرگی از تحصیلکرده ها ، شعرا ، هنر مندان ، دکتوران ، انجنیران ، اقتصاد دانان ، استادان پوهنتنها و معلمان مکاتب و کارمندان اداری دارای صلاحیت و تدبیر در داخل کشور وجود دارد ، اما همه گوش به تبلیغات امریکا میدهند ، باید در مطبوعات صدای داد خواهی شانرا بلند کنند و برای احقاق حق شان خود شان برزمند تا دیگران ازان سوء استفاده سیاسی نمایند ‌

حق زن حق مدنی است در هیچ سِلک و نظام دفاع از حق مدنی ممنوع نیست، اما نگذارند که این حق وسیله بازی های سیاسی سیاست بازان داخلی و خارجی قرار گیرد .