ما از جنگ نفرت و وحشت داریم.!

ماکه بیش از چهل سال عمر خودرا در جنگ سپری کرده ایم از جنگ نفرت و وحشت داریم.

ما آموختیم که :

-- قدرتهای بزرگ جهانی کشورهای ضعیف را وسیله تحقق استراتژی هایشان میسازند .

--این قدرتها تا همان مقطع که منافع شان ایجاب میکند با تمام قوت نظامی ، پولی ، سیاسی ، دپلماتیک و تبلیغاتی از ممالک ضعیف در بدل حضور نطامی شان حمایت بیدریغ میکنند ووعده هایشان را صبغه مادام العمر میدهند .

-- این قدرتها عمدتآ ممالک ضعیف رادر رقابتهای ذات البینی بحیث سپر علیه یکدیگر به کار میگیرند

-- اینها در صورت شکست یا تفاهم روی منافع شان این سپر منافع را به میدان رها میکنند و بار همه ملامتی هارا به دوش رهبرانی می اندازند که دست نشانده و تحت حمایت شان بوده اند .

-- تجربه بیست سال اشغال افغانستان و فعال بودن ماشین جنگی ، تبلیغاتی ، سیاسی و دپلماتیک امریکا به نفع دست نشاندگانش برای همه کشورهایکه در خط قربانی این رقابتها قرار دارد باید درس عبرت کلانی باشد و رهبران مورد حمایت ازان اموخته باشند که به مشوقات لفظی یا بعضا عملی موقت ان قدرتها اتکا نکنند و منافع کشور شانرا بالاتر از حمایه گری های شخص خود شان بدانند .

-- تجربه اوکراین که امریکا با تهدید ها بر روسیه از تعزیرات تا گفتن اقدامات قاطع در حمایت از اوکراین نام میبرد تجربه ایست که طی دو روز اخیر رخ داده است .

قصر سفید دیروز اعلان کرد که با روسیه در اوکراین داخل جنگ نمیشود و سربازانش را در جنگ باروسیه به اوکراین نمی فرستد .

-- زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که تا دیروز ذهنش سرشار از حمایت نظامی امریکا و ناتو بود با نا امیدی اعلان کرد که اوکراین در جنگ با روسیه تنها مانده است و کشور های اروپایی از عضویت ان به ناتو نام نمی برند و میترسند .

قصر سفید عدم حمایت از اوکراین را پس از بیانیه قاطع پوتین با ذکر اعمال سی ساله امریکا در شرایط یک قطبی جهان اعلان کرد . پوتین از امریکا به نقل از مراجع خود امریکایی ها ( امپراطوری دروغ ) نام برد .

شاید صفحه مناسبات قدرتها و معادلات در نظر داشته امریکا در روابط جهانی ، وضعیت اروپا و سیاست خزیدن ناتو به سرحدات فدراتیف روسیه به گفته روسها ( خارج نزدیک) یعنی جمهوری های شوروی قبلی تغیر یابد و معادلات جهانی در دست امریکا و متحدین غربی اش بصورت یگانه باقی نمانده جهان وارد مرحله جدید مناسبات قدرت گردد و یکتایی قدرت امریکا با همه لجام گسیختگی های سی ساله اش با اسیب های ناتوانی ، نا کامی و از دست دادن برخی متحدین همراه باشد ، ناکامی سیاست دروغ این ( امپراطوری دروغ ) در اروپا بی اثر بر سیاست تخریبی اش در جنوب اسیا بخصوص قدرت اقتصا دی چین بوده نمیتواند .

فشار مردم امریکا و متحدینش با جواب دهی های مخالفین وی یکجا با ناکامی ها ، برای امریکا زنگ خطر قوی است که برای قرن بیست ویک نواخته میشود .

بهر حال زلنسکی کشورش را قربانی بی سنجشی سیاسی و امید واهی تکیه به غرب و عضویت ناتو کرد .