تام وست نماینده خاص امریکا برای افغانستان

یا سفیر سیار ان برای مفسدین ؟

در دوران جنگ بنام جهاد امریکا در پشاور سفیر سیار برای مجاهدین داشت ، او هماهنگ کننده فعالیتهای جنگی و مناسبات ذات البینی مجاهدین بود ، او سفیر جنگ و استخبارات بود که زیر نام دپلمات عمل میکرد .

امریکا با تمام امکانات مالی ، استخباراتی و داشتن هواخواهان منطقوی و داخلی باز به همان سیاست های شکست خورده اش توصل میورزد ، این بار نه پشاور بلکه ترکیه و تاجکستان را محل سفارت تام وست قرار داده است زیرا ابزار مستقر در پشاوررا حالا درین دو کشور جابجا ساخته است .

تام وست با گروهی از بدنامهای تاریخ گذشته ، مفسد، چپاولگر ، تیکه داران قوم و محل بنام سیاستمداران افغانستان ملاقاتهای را انجام داده است در حالیکه طی نه ماه تحول قدرت یکبار هم به افغانستان سفر نکرده است ، الحق که سیاست امریکا از مدار ها وحلقات فساد زدگان دورتر نمیرود و ازین بازی کثیف دست بر نمیدارد ، این بازی زیر نانم حقوق بشر و دموکراسی توسط ناقضین حقوق بشر و بد نام کنندگان دموکراسی امریکایی صورت میگیرد .

پررویی امریکا در حمایت سیاسی ، دپلماتیک ، تبلیغاتی و استخباراتی این گروهِ کمتر از انگشتان دست نفرت انگیز شده است ، همین گروهی که از عوامل ناکامی اش بودند ، بد نامی هایش را با اعمال قبیح شان از عمق به سطح اوردند و تا توانستند چپاولش کردند ( سیگار در مورد صدها صفحه گذارش دارد ) باز سر خط کارش قرار گرفته و رسمیت شناسی را به ان تعلق میدهد .

امریکا از افغانها و مردم افغانستان نام میبرد ، مردم کیست و افغانها کیها اند ؟

این واژه در قاموس مراجع استخباراتی و نظامی امریکا عبارت از همین های اند که همرکاب قوای نظامی امریکا به افغانستان امدند ، حکومت کردند و همرکاب قوای ناتو و امر یکا افغانستان را ترک کردند ، نه ۳۶ ملیون انسان فقیر و گرسنه این سرزمین که از اثر جنایات ان کشور امروز بیش از ۹۰ فیصد ان زیر خط فقر بسر میبرد . نظام سرمایه و زور امریکا حدود صد خانواده را ثروتمند ساخته شده خودش را بنام مردم افغانستان میشناسد ، حمایت و دفاع از منافع انهارا بر طبق منافع و تفکر خودش جزء سیاست خارجی اش میداند ، نسخه امریکایی همین است که این گروه مفسد مزدور را بحیث یکجانب اجماع ملی افغانستان جا بزند . روی همین پالیسی تام وست با فراریان مفسد در تماس است و میخواهد هماهنگ کننده فعالیتهای انها بوده ایشان را بحیث نیروی سیاسی و جنگی بار دیگر وارد میدان نبرد و سیاست سازد تا اهداف تکمیل ناشده و بجا مانده کشورش را تحقق بخشد .

این نسخه دیگر کارا نیست و بحال کشور ما مفید نمیباشد . باید بر این بد نامهای تاریخ ، در سیاست خط بطلان کشیده شده از صحنه سیاسی کشور حذف گردند و برای ابد به درد سرها و جنجالهای ناشی از نقش منفی ایشان در امور کشوری خاتمه بخشیده شود ، بگذار در پناه پولهای دزدیده از ناز و نعمت زندگی چه در داخل و چه در خارج لذت ببرند . انگاه این ملت میتواند در وجود چهره های ملی ، وطندوست ، صاحب دانش ، متعهد بوطن ، دارای دست و دل پاک و نیت نیک نسبت به همه اقوام ، ملیتها و مذاهب کشور راه خودرا پیدا کند و دور از تفرقه و تشتت فکری و مذهبی و قومی مسیر نو سازی را در پیش گیرد .

امریکای شکست خورده در پی بهانه های زیاد است تا افغانستان را بار دیگر دچار اشوبهای گذشته سازد ، هر اقدامیکه بهانه بدست ان بدهد مانند انست که در برابر گاو تکه سرخ گرفته شود .

بیست سال دموکراسی وارداتی امریکا میدان سیاست را به رخ کسانی باز گذاشت که امروز زن و مرد افغان رنج انرا متحمل میشود ، منفذ ها و امکانات بروی ملی گرایان ، وطندوستان ، دانشمندان و روشنفکران پاک طینت را مسدود ساخت و حالا میدان را بار دیگر برای جدال افراطیت از یکطرف و فساد از جانب دیگر خالی گذاشته است تا اگر بتواند از تشکیل قدرت سیاسی دارای توانایی دولت داری جلو گیرد و این پهنه افتاده در استراتژیکترین منطقه اسیا را به سرزمین باندهای یاغی ، قاچاقبر ، لاقید و غیر تابع به حاکمیت و قانون نگهدارد و ماهی مراد بدست اورد . شاید ماموریت تام وست در همین مدار بچرخد نه منافع مردم افغانستان .