آنها گفتند و ما دیدیم ؛

آنها گفتند دموکراسی حلال همه مشکلات و مصائب اجتماعی و سیاسی جامعه است ، اما ما دیدیم که بذر دمکراسی آبیاری جنگ و خون داشت و دانه های آن در محیطی که آماده این کشت نبود ثمر نداد زیرا دانه های آین بذر از فضا با بی ۵۲ ها و اسکای هاپ ها بزمین شخم ناشده و آبیاری نا شده ریخته شد که نه ریشه گرفت و نه روئید .

آنها اساس دموکراسی را انتخابات گفتند ولی ما دیدیم که میان آرای حقیقی مردم و پاشیدن تخم دموکراسی از هوا خلائی به ارتفاع پرواز طیارات جنگی و گذری به سرعت پرواز آنها وجود دارد که با رفتن ایشان اساس آن دموکراسی اثری بجا نگذاشت جز عقبگرایی .

آنها گفتند دموکراسی قدسیت دارد اما ما دیدیم که در آن تقلب ، جعل، دروغ ، فریب ، رشوه ، خرید آرای ، وسعت عرصه بی بند وباری ، چپاولگری، مردم آزارء، مفاسد اخلاقی و اداری برتری از تقدیس داشته جامعه را دامنگیر قجایع و مصائب می‌سازد.

آنها گفتند عرصه دین و سیاست نزد ایشان از هم جداست اما ما دیدیم که بر ای کامیاب سازی کاندیدان ریاست جمهوری مورد نظر شان با عقاید سچه مردم بازی کردند و با ماموریت به استخاره موفقیت کاندید مورد حمایت خود را با همه کثافات و آلودگی ها صبغه رضائیت الهی دادند و رژیم را هم تقدیس نمودند .

آنها گفتند آزادی فرد بنیاد آزادی جامعه است اما ما دیدیم که حاصل این آزادی لاابالیگری ، زورمندی چند فرد وابسته بخود شان با پامال شدن منافع مردم ، وسعت خلای فقر و دارایی میان اکثریت مردم و اقلیت محدود با اِعمال ستم و جبر بر اکثریت نادار جامعه بود.

آنها گفتند دموکراسی عامل ثبات و پایداری جامعه و حکومت داری خوب میباشد اما ما دیدیم که در دو دهه حالت تحققی این تزس ، جنگ ، بی ثباتی و ناپایداری در جامعه مسلط،بود و حکومت‌های آن وقت در جمله حکومت‌های ناکام و فاسد در ردیف اول جهانی قرار داشت . در آن زمان تا سه صد انسان این جامعه روزانه به قتل می‌رسید، پل و پلچک و سرک ویران میشد ، نفاق و برتری جویی های قومی و سمتی دامن زده می شد ، نه ثباتی به میان آمد و نه پایداری ، ثبات و پایداری که ظرف کمتر از ده روز گلیمش جمع گردد و اثری از آن بجا نماند مبارک خود شان باشد .

آنها گفتند آرای مردم در دموکراسی شایسته سالاری به بار می آورد اما ما دیدیم تقسیم قدرت و ثروت میان افراد وارداتی و چند گروهک جنگی دزد ، فساد پیشه و آلوده گرد وغبار تجاوز و اشغال بنام شایسته ها و نخبگان خود ساخته کلپتوکراسی کم نظیری در تاریخ برپا کرد و ماهیت اصلی ستایل آمریکایی زیر نام دموکراسی را به تمثیل گذاشت ، آنها هنوز بنام نخبه ها ریکلام می‌شوند و در بازار سیاست آوارگی در خورد مطبوعات داده می‌شوند.

آنها گفتند آزادی می آورند اما ما دیدیم که منظور آنها از آزادی اشغال است و دموکراسی هم عامل جنگ .

آنها گفتند مواد مخدر و کشت تریاک را ریشه کن می‌سازند اما ما دیدیم که خود ملوث به آن کثافت بودند و از عاید آن سالانه تا ۷۸ ملیارد دالر به بانک‌های شان سرازیر میشد و در زمان سلطه ۲۰ ساله شان بیش از سه صد هزار نفر از دهقان زارع تریاک تا شبکه های پروسسی و انتقالی و قاچاقچیان بزرگ مشغول این کار بودند و بیش از سه ملیون معتاد در افغانستان بجا گذاشتد ، شبکه های مافیایی درین عرصه دست باز و آزادی کامل داشتند .

آنها گفتند تروریسم تهدید جهانی است و آنرا در افغانستان محو میکنیم اما ما دیدیم که بیش از ۲۱ باند تروریستی در زمان حاکمیت ۴۵ کشور متحد آمریکا و ناتو درین سرزمین فعال شدند و محو نگردیدند، بد کردارترین ها مورد حمایت شان بودند که قاچاق میبردند ، دزدی می‌کردند، اختطاف مینمودند . ازین لومپنهای رسمی داخل و بیرون نظام حمایت میشد و دستگیری و مجازات شان را مغایر حقوق بشر می‌گفتند.

آنها گفتند منادیان حقوق بشر اند ولی ما حقوق بشر آنها را در زندانهای گوانتانامو ، ابوغریب عراق و بگرام افغانستان دیدیم .

در حقوق بشر آنها شکنجه ، تعذیب جسمی و روانی ، قتل عمد ، تجاوز بر حر یم خانواده ها ، عریان سازی متهمین ، رهایی سگهایی تعلیمی بر جان افراد خانواده ها ،ربودن و سر به نیست کردن ها جا داشت .

ما شنیده بودیم که آنها راستگویان و راستکرداران اند اما دیدیم که دروغ و جعل و تفتین و صحنه آرایی ها بر ای بر حق نمایی جزء خصلت کاری و نهفته در نهاد روحی و ذهنی و جسمی ایشان است .

ما درک کردیم که آنها سخیف ترین ، بدکردارترین و فرومایه تر ین انسانهای این کره خاکی آند و نباید به ایشان باور کرد .

آنها پس از اجرای این همه فجایع شکست خوردند ، بسیار جبون بودند ، فاصله دو کیلومتری میدان هوایی کابل و سفارت آمریکا و کلوپ عسکری و قلعه جنگی بی بی مهرو را با پرواز هلیکوپترها پیمودند ، در فضای این ساحه پرواز های پی درپی هلیکوپترها غرش بر پا کرده بود ، شهریان کایل نظاره گرچنین فرار خفت بار بودند و ماه آگست سال ۲۰۲۱ را در تاریخ تجاوزات شان بحیث ماه خفت و زبونی اردوی شان ثبت کردند . آنها رفتند اما افتضاح شکست شان را بدو ش،نوکران افغان شان گذاشتند مگر آنچه بادار امر فرماید مادون ازآن سرپیچی می‌تواند؟ ۲۱ آگست روز شکست آمر و مادو ن است و هردو شامل این افتضاح اند .