اول حمل 1394 مطابق21 مارچ 2015

شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا بمناسبت حلول سال نومراتب عمیق تبریک وتهنیت خود را به هموطنان عزیز، افغانان مقیم اروپا ، همسلکان ، اعضای انجمن و تمام کسانیکه این جشن را تجلیل مینمآیند ، تقدیم میدارد.

ما درحالی به استقبال سال نومیرویم که صلح و امنیت جهان را شرارت پیشه گان بین المللی با تهدیدات بزرگ مواجه ساخته اند و افغانستان در برابرچالشهای دشوار قراردارد .

سالیکه سپری گردید ، سال پر فراز و نشیب وجنجالها ، تشدید جنگ اعلام نا شده یی پاکستان و انجام تروروجنایات هولناک در برابرمردم ما بود. درین سال آفات طبیعی ( زلزله ، سیلاب وبرف کوچ ) خانه و کاشانه مردم را نا بود وتعداد زیادهموطنان ما را هلاک ساخت. افزون بر تمام این مصایب درین سال همسلکان ما درارگانهای حراست حقوق به شهادت رسیدند که روح تمام شهدای وطن را شاد میخواهیم .

افغانستان درین سال طولانی ترین انتخابات جنجالی جهان را به نمایش گذاشت که با تمام مشکلات پیام مردم در رخداد های تاریخی 16 حمل و 24 جوزا نفی شرکت سهامی طراز مافیایی جهادی ــ طالبی و دستیابی به صلح ، آزادی ، تغیرو تحول بود تا کشور شانرا بازسازی و به شاهراه ترقی شوق نمایند .

تقلب ،تغلب ، تخلف از قانون و به بحران کشاندن پروسه ، زمینه آنرا مساعد ساخت تا « اولیای امور» دیموکراسی نوپا را مصدوم و با نقض قانون اساسی « دولت وحدت ملی » را مهندسی نمایند که کفاره آنرا مردم درنتیجه تشدید بحران امنیتی و اقتصادی میپردازند .

در حالیکه صلح دردستور کار قرار دارد ، انجمن با احساس مسوولیت در برابروطن و مردم خاطر نشان مینماید :

صلح پروسه ملی است و نباید در سطح " پروژه" تقلیل یآبد و هیچگاهی فراموش ما نشود که جانب مقابل دشمنان تاریخی افغانستان می باشند و بقول معروف صلح با شیطان انجام میآبد .

صلح و ثبات در گام اول در گرو « ما » شدن تمام احاد ملت افغانستان قرار دارد که با چنگ زدن به وحدت ملی که کلید حفظ کشورپنداشته می شود ، حلقه اساسی مصالح وطن را تشخیص و بر مبنای منافع ملی درین جاده پر خار و ماین گام بگذاریم .

تنها در وجود اقتدار ملی ( دولت واقعی وحدت ملی ) که بر قوای مسلح نیرو مند متکی باشد و تطبیق قانون را ملاک عمل قرار بدهد ، امکان گذار به صلح واقعی میسر خواهد گردید . هیچگاهی دولت پر از فساد که در گرو مفسدان فی الارض ( دکانداران دین ، تیکه داران « جهاد » ، جلابان سیاسی ، قاچاقبران و زور زر سالاران ) قرار داشته باشد ، نمیتواند زمینه های صلح واقعی را فراهم و از سلامت افغانستان در برابر نیرنگها و آفت جدیدالورودان داعش پاسداری نماید .

اظهرومن اشمس است که حق داده نمی شود و حق باید گرفته شود ، بدینرو انجمن از تمام افغانان وطنخواه که به صلح و ثبات واقعی می اندیشند ، صمیمانه میخواهد تا :

در دفاع از حق حفظ و تداوم افغانشتان و اصل تجزیه نا پذیری آن و حق مردم بخاطر صلح و ثبات و حق گذار به شاهراه بازسازی و ترقی با جدیت جانبداری نمایند .

تا پیامد صلح استقرار حاکمیت قانون و احقاق حقوق مردم باشد و حقوق اکثریت محروم : زنان ، جوانان ، مهاجرین ، فامیلهای شهدآ ، معلولان وسایر اصناف و اقشار محروم قربان نگردد .

با تمام مصایب و دشواریها ی که وجود دارد :

برسم نیاکان قدوم نوروز ، روز نو و سال نو را گرامی میداریم و استدعآ میداریم که :

ازین فرخنده فروردین و فرخ پیک نوروزی

نصیب « ملت افغان » سعادت باد و پیروزی

با احترام

شورای رهبری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا