تبعات حملۀ وحشیانه داعش در دایکندی

هلند، سپتمبر ۲۰۲۴

با تاسف فراوان در یک حملهٔ وحشیلنهٔ تروریستی بتاریخ ۱۲ سپتمبر در ولایت دایکندی ۱۴ تن از هموطنان بیگناه ما به شهادت رسید و ده ها خانواده را به گلیم غم نشاند.

هدف گردانندگان و سازماندهندگان این حملات وحشیانهٔ تروریستی ادامهٔ آن پروژهٔ ناکام امریکایی ها، روس ها، پاکستانی ها و ایرانیان است که طی پنجاه سال تلاش بخرچ دادند تا مردم نا آگاه کشور ما را با هزاران نیرنگ،دغا، حیله، طلسم و افسون زیر نام های قوم، مذهب، تبار، زبان، محل و طرز فکر در برابر هم قرار دادند و به همین منوال از آب گل آلود ماهی مقصود گرفتند.

اکنون داعش هم پروژهٔ امریکایی است برای تأمین اهداف امریکا در کشور های عراق، سوریه و افغانستان. این گروه تروریستی اجیر طبق برنامه سازمان های استخباراتی امریکا اهدافی را نشانه میگیرد تا مردم ما را در برابر هم قرار داده وتمویل کنندگان را به اهداف مطروحهٔ شان برسانند.

در نتیجه فعالیت سازمانهای استخباراتی امریکا ومنطقه در تبانی نوکران داخلی شان در آخرین روز های سقوط حاکمیت داکتر اشرف غنی افغانستان را یک جنگ خانمانسوز داخلی تهدید میکردکه کشوردرلبهٔ پرتگاه  نیستی وتجزیه قرار داشت. با تعویض حاکمیت و بقدرت رسیدن مجدد طالبان این تهدید ها ناکام گردید اما داعش منحیث مؤثر ترین حربه با ساز و برگ وسیع امکانات فراوان همچنان دردست سازمان استخبارات امریکا باقی ماند. حالا این گروه تروریستی در هرعملیات تروریستی و خرابکارانه نقاطی را  نشانه میگیرد که نفاق بیافریند و مردمان را به لحاظ عقیده، مذهب، زبان و محل زیست شان در برابر هم قرار داده و در شرایط  موجود مختنق نبود قوانین و تهدید آزادی های فردی بتواند منحیث وسیلهٔ شوراندن مردم قرار گیرد.

از طرف دیگربا نگاهی اجمال برشبکه های اجتماعی افغانی و اخبار بخوبی میبینیم که تقریباً همهٔ دست اندرکاران این عرصه با شدت و حدت تمام با استفاده از این فرصت آگاهانه و نا خود آگاه مشغول تفرقه افگنی و نفاق اند.

اگر حاکمیت موجود نتواند امنیت اتباع را در سراسر کشور تأمین کند. همچنان تدابیر و اقدامات عملی برای رفع نا رضایتی های مردم اتخاذ نکند. دیر یا زود دامنهٔ این نا رضایتی ها توسعه یافته و در دراز مدت همان خواهد شد که امریکایان در تبانی با نوکران داخلی شان در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مطمع نظر داشتند.

اهداف امریکا را در منطقه تنها یک افغانستان بی ثبات ودر حال جنگ ( جنگ داخلی) چون عراق، سوریه و لیبیا تأمین میکند.

مردم ما باید آگاه باشند، دیگر فریب این نیرنگ ها را نخورند و تحت هیچ شرایطی به تحریکات نفاق افگنانهٔ ملی، مذهبی، زبانی و محلی اجازه ندهند وهم خود وسیلهٔ تبلیغ دشمنان افغانستان قرار نگیرند. تنها وحدت ملی متضمن حاکمیت ملی و حفظ نوامیس ملی است.

عقاید نویسنــــدگـان لـــزوما نظــر هـــوډ نمی باشــد