اعتراف مک گورگ مبنی برامریکایی بودن پروژه داعش

برطبق خبرگذاری مشرق " برت مک گورگ " نماینده سابق دونالد ترامپ در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت : " ۴۰ هزار داعشی از ۱۱۰ کشور جهان به فرودگاه های ترکیه آمده وسپس به سمت مرزهای سوریه رفتند .

به عبارت دیگر مک گورگ مثل هیلری کلنتون و جوبایدن مقامات قصر سفید اعتراف کردند که داعش در اصل پروژه امریکایی بوده است .

پروژه های امریکایی برای ایجاد و توسعه بحران در کشور های تحت پلان استراتژیک بوسیله استخدام شدگان مراجع استخباراتی زیر نام دموکراسی ، ازادی ، حقوق بشر و بهانه های مناسب حال هر کشور عملی گردید است .

رقابت بین المللی امریکا با قدرتهای رقیب ، تحت کنترول در اوردن ممالک ضعیف اما از لحاظ اقتصادی غنی واز لحاظ استراتژیهای وضع شد با اهمیت و تضعیف ممالک در حال قدرت شدن عواملی اند که امریکا در ان مناطق ویا در همجواری انها دست به ایجاد بحران میزند تا بتواند جای پایی برایش دریابد ویا کشورهای تحت پلان را دچار تشنجات داخلی ساخته در برابر انکشاف بعدی انها موانع ایجاد نماید .

پس از فرسوده شدن ابزار تشنج زایی سه دهه قبل امریکا زیر نام جهاد ، تازه ترین وسیله ایجاد بحران و تشنج همین پروژه داعش است که برای بار اول علیه سوریه به بکار افتید ، به عراق فرستاده شد و در افغانستان هم چهره گشود .

منظور از پروژه داعش در افغانستان برهم زدن حالت صلح امیز در سرزمین های اسیای میانه و نفوذ درمناطق مسلمان نشین چین میباشد .

کنفرانس وزرای خارجه چین ، هند و روسیه عمدتآ روی همین تشویش دائر گردید .

باحفظ مناسبات نورمال دولت هند با امریکا هندی ها از دور نمای این پروژه دچار وهم اند و شرکت هند در کنفرانس وزرای خارجه چین و روسیه نمایانگر تشویش هند از ماهیت سیاست بحران افرینی در منطقه میباشد .

امریکایی ها بازی سه جانبه علیه چین را در پیش دارند تایوان ، تبت و دلایی لامال رهبر بودایی های انجا و تحرکات در ساحه ایغور ها در سیکیانگ چین در هم مرزی پاکستان و شمال شرق ترین نقطه افغانستان .

ساحه این پروژه گسترده و وسیع است و امریکا مناسب حال هر یک ازین مناطق ابزار کاری اش را در تحرک می اورد. داعشَ بحیث این ابزار در مناطق شمالشرقی افغانستان از مدتها به فعالیت وا داشته شده است .

بزرگ نمایی داعش از جانب امریکا نشان دادن نیش دندان به چین ، اسیای میانه و در ضمن بدولت طالبان میباشد که در صورت انحراف به جانب پیکن و ماسکو بحیث اله فشار در برهم زدن وضعیت جاری بکار اناخته میشود .