امریکا وناتو به بیهودگی تجاوز شان

به افغانستان معترف نیستند ؛

میگویند در کابل پهلوانی بوده به نام احمد که هیچوقت در پهلوانی بُرد نداشت. بعد از هر مسابقه پهلوانی میگفت پوست کیله زیر پایش امد وگرنه کسی اورا خوبانده نمیتواند ، مردم اورا احمد پوده میگفتند و ازینکه پهلوان خویدگی بود میگفتند " احمد پوده انچه که بوده بوده " ناتو و امریکا هم به ناکامی شان اعتراف نمیکنند وانواع گفتنی های بیهوده در مورد ارائه مینمابند .

ستولنبرگ رئیس ناتو در کنفرانس وزرای خارجه کشور های عضو ناتو گفت که ان سازمان در افغانستان دستاوردهای داشته است ، او در حقیقت شکست ناتو را با ذکر این جمله زیر پوشش در می اورد همانطوریکه بایدن شکست امریکا را در مطبوعات زیر نام عملیات موفقانه تاریخی در انتقال بیش از یکصد هزار نفر از افغانستان تحت پوشش دراورد .

امریکا وهمزاد نظامی اش ناتو با متحدین جهانی برای سقوط حاکمیت طالبان به تهاجم نظامی پرداختند و ان حاکمیت را ساقط کردند ، در حقیقت هدف اصلی سقوط حاکمیت طالبانی بود اما این هدف را زیر پوشش دموکراسی ، امحای تروریسم ، باز سازی وجلو گیری از مواد مخدر و حقوق بشر در مطبوعات و سیاست و دپلماسی مستور نمودند .

از طوالت بحث که بگدریم ، دستاورد ناتو و امریکا با ان هدف و ان شعارها چه بوده میتواند ؟

هر اقدام باید نتیجه ای داشته باشد تا برویت ان نتیجه دستاوردها ، موفقیتها و ناکامی ها ارزیابی گردد .

هدف ، سقوط حاکمیت طالبان بود ، پس از بیست سال کشت وخون و بمباردمان و استعمال انواع سلاحهای مدحش با نقض مستدام حقوق بشر ، دموکراسی مسخره در وجود چهار دور انتخابات تقلبی ، ویرانگری جنگی بجای باز سازی ، به مقام اول در اوردن افغانستان در کشت تریاک وصدور مواد مخدر ، حاکمیت طالبان مجددآ بر قرار گردید . امریکا ، متحدین و ناتو با دست پاچگی ، بی پلانی و خجلت زدگی جهانی افغانستان را ترک کردند .

اقدام جنون امیز متجاوزین به شکل گیری دیگر سازمان تروریستی بنام داعش منتج گردید ، یعنی هیچ یک از شعارها جمع هدف اصلی تحقق نیافت و متجاوزین ناکام و سر افگنده برگشتند ، پس دستاوردیکه آغای ستولنبرگ ازان نام میبرد چه است ؟

در گذشته ها در تبلیغات می شنیدیم که غربی ها سیاستمداران صادق اند ، دروغ نمیگویند و هر اقدام شان برای کشورهای دیگر بشر خواهانه است زیرا اینها برامده از ارای مردم اند و اعتماد مردم را محترم میدارند ، واقعآ " صدای دهل شنیدن از دور خوش " بود ، وقتی انهارا از نزدیک دیدیم خلاف همه تبلیغات عمل کردند ، راءس قدرت نظامی غرب یعنی رئیس ناتو به دروغ پردازی بزرگتر از امریکایی ها پرداخت او مصئونیت متحدین ناتو را از تروریسم دستاورد خواند ، مگر ارقام و احصائیه های حملات تروریستی و تلفات ناشی از انهارا در کشور های شان در جریان حضور شان در افغانستان فراموش کرده اندکه از اروپا تا امریکا مورد حمله قرا گفتند؟

اهل عرفان شناخت پدیده هارا به سه اصل متکی میدانند :

۱--- علم الیقین یعنی علم اوری بر موجودیت یک شی .

۲--- عین الیقین چشم دید شخص از همان شی .

۳-- حق الیقین یعنی درک فی نفسهِ شی وباور مندی بر موجودیت ان .

ما علم الیقین دانسته بودیم که که ناتو پیمان نظامی مدافع منافع غرب وجهان سرمایه است ، با حمله اش به افغانستان به چشم سر دیدیم که بلی همینطور است و مرتکب فجایع میشود ( عین الیقین ) ، وقتی قتل و کشتار و بمباردمان و بساط خون ووحشت انرا در وجود هموطنان خود دیدیم حق الیقین حاصل شد که جهان سرمایه و جنگ چنین سازمانی را برای کشتار وویرانی دیگران با پلانهای استراتژیک و تجاوزی تشکیل داده اند ، چون مرمی ها و بمباردمانهای انها ، فجایع اخلاقی انها ، بی عاطفگی و وحشت انهارا مردم با جسم و جان شان درک کردند وارد مرحله حق الیقین گردیدند .

افغانها میدانند که امریکا و متحدین و سازمان نظامی ناتو چه کردند و به چه سرنوشت از لحاظ نظامی ، سیاسی و اخلاقی مبتلاء شدند ، برای افغانها شاه پردازی های مملو از دروغ انها همچون افتاب روشن است . بگذار اینها شرم ناکامی شانرا در پوشش کلمات بی جان و عاری از حقیقت بپیچند و دل خوش کنند اما ما میدانیم که چه مصائبی را بر مردم ما تحمیل نمودند .