دلیل چرخش جنگ اوکرایین

پروفیسور اردوی فدرال آلمان دلیل چرخش جنگ اوکرایین را تشکیل جبهه دوم توسط روسیه می داند

منبع : فوکوس آنلاین ۱۸ اکتوبر ۲۰۲۲

karlou_mazala.jpg

اظهارات پروفیسور کارلو مازالا کارشناس نظامی اردوی فدرال آلمان درپاد کست

 

مترجم: رسول رحیم

نکات مهم:

  • کارلو مازالا کارشناس نظامی می گوید که جنگ اوکرایین در یک نقطه عطف قرار دارد
  • بنا به ارزیابی این پروفیسور سیاست، اوکرایین در نتیجه استفاده پوتین از هوا پیماهای بی سرنشین (پهپاد) ،به دلیل گران بودن موشک به شدت تحت فشار قرار گرفته است
  • این کارشناس در یک پادکست «اشترن» گفته است که رییس کرملین اکنون می تواند یک جبهه دوم تشکیل دهد و آتش بس اعلام نماید

کارلو مازالا پروفیسور روابط بین المللی در دانشگاه اردوی فدرال آلمان در مونشن می گوید: اکنون « یک مرحله جدید در جنگ» در پیش رو است. او در پاد کست «اشترن» با عنوان « وضعیت در اوکرایین » معتقد است که جنگ در حال چرخش است و چرا پوتین از هواپیماهای بی سرنشین (پهپاد) ایرانی استفاده می کند ، نه موشک.

مازالا پروفیسور اردوی فدرال آلمان می گوید؛« جنگ همین حالا در حال چرخش است»

 

از نگاه مازالا روسیه به « یک وقفه برای تنفس» نیاز دارد. این کارشناس نظامی افزود که « ( این وقفه تنفس) یک آتش بس خواهد بود». این می تواند به ترتیبی باشد که پوتین نخست یک «جبهه دوم» بیلا روس را باز کند تا برای افزودن فشار بر اوکرایین علامت بدهد که جنگ دوام می یابد ، تا بدین ترتیب بتواند وضعیتش را برای مذاکره بهبود بخشد و بعدا بتواند یک آتش بس به وجود آورد. در غیر آن از نگاه مازلا چیز بسیار بیشتری در اوکرایین به دست آورده نمی تواند.

به گمان این پروفیسور سیاست« جنگ در حال چرخش است»، بهره آن را فدراسیون روسیه می برد. به گمان وی درحال حاضر تهاجم بر اوکرایین متوقف گردیده است. بنابراین، اکنون «یک مرحله جدید جنگ» آغاز گردیده است. مازالا توضیح می دهد« جنگی در شرق و جنگی در جنوب وجود دارد. ما جبهه دوم بیلا روس را داریم، می توان گفت ما گلوله باران بر شهرهای بزرگ را داریم.» اوکرایینی ها از ابتکار عمل محروم شده اند.

کارشناس نظامی: «پوتین از استفاده از جنگ ابزار های روسی خودداری می کند»

در هفته جاری روسیه باز بر چندین شهر اوکرایین حمله کرد و طبق نظر بسیاری از ناظران جنگی از هواپیماهای بی سرنشین (پهپاد) کامیکاز ایرانی استفاده نموده است.طبعا رهبری ایران در تهران ارسال چنین پهپاد های یک بار قابل استفاده به روسیه را رد می کند. اما انالینابیربوک سیاستمدار حزب سبزها و وزیر خارجه آلمان فدرال در کانال دوم تلویزیون آلمان( زد دی اف) در این مورد ابراز شک نموده و گفته است « بسیار بسیار روشن است که آن پهپاد های کامیکاز که در آن جا و همچنان کیف شلیک شده اند، از کجا آمده اند.» در حمله صبحگاهی با این هواپیماهای بی سرنشین چهار تن کشته شده اند که شامل یک زوج جوان و یک خانم بار دار بوده است.

مازالا اکنون در پادکست «اشترن» چرایی استفاده پوتین از هواپیماهای بی سرنشین(پهپاد) ایرانی و نه موشک را در این حملات بی رحمانه توضیح نموده و گفته است که «کدام رابطه اقتصادی بین این گلوله باران و موفقیت های به دست آمده وجود ندارد.» در راس همه او براین نظر است که پوتین در کیف اهداف ملکی را در نظر داشت و این امر منجر به کدام پیشرفت درجنگ محسوب شده نمی تواند.

علاوه براین،‌« موشک ها گران اند». رییس کرملین می بایست جنگ ابزارهایش را نگه می داشت، زیرا در جبهات دیگر بدان نیاز دارد. تحریم های اروپا و ایالات متحد امریکا نیز می توانند تولید تسلیحات در روسیه را دچار وقفه گردانند.