آزموده را آزمودن کار خطاست

می ۲۰۲۲

این نه کاری ثواب و نه کار بجاست سپردن رمه به گــرگ کار نا رواست

بهتر زان گرگ سگ که پاسبان بود دادن نعـشِ بره بدو کاری بجــاســت

(شاعر افغان بیان)

اخبارروز های اخیر از جمع شدن گَلهٔ گرگان و کَفتاران خونخوارچون سیاف قاتل مردم افشار، محقق، الماس، رحمانی،علم ایزدیار، حضرت علی ، یونس قانونی، خلیلی، ولی مسعود، ضیا مسعود قاچاقبران زمرد ، اقبال صافی، معلم عطا، پدرام جاسوس معلوم الحال روس و ایران و سایر همقطاران وطن فروش شان در منزل کفتار پیردوستم در شهر انقرهٔ ترکیه بتاریخ ۱۷ می سال روان حکایت دردناک دارد.

در این مجلسِ درندگان چهره های کریه تاریخ معاصر افغانستان که دروطن فروشی، جنگ، ویرانی، جنگ اندازی مردم و تشدید اختلافات قومی، زبانی، مذهبی، دزدی، قتل عام مردم تا سرحد نسل کشی، غارت دارایی عامه، غصب جایداد های مردم، قاچاق همه ثروت کشور، کشت و تولید مواد مخدر، نقض صریح حقوق بشر، قُلدری، زور گویی، اختطاف وهمکاری با سازمان های جاسوسی کشور های های مختلف که جزء تباهی مردم ما هیچ گزینهٔ برای ما نداشتند شهرهٔ آفاق اند حضوری و مجازی جمع شدند و یکبار دیگر ثابت کردند که غلام اجنبی اند و این بار احتمالاً در مفاهمه با امریکایان بدستورسازمان استخبارات ترکیه که از دیر زمانی آزمندانه درقبال کشورما افغانستان عزیز در کمین نشسته و هر از گاهی به تحریکات و تحرکاتی دست می یازد، مصمم اند زیر نام مقاومت جویبار خون را در کشور جاری سازند. این کرگسان در اخیرمجلس خویش اعلامیهٔ را بنام شورای عالی مقاومت صادر کردند که سراپا از وطن فروشی شان به کشور های همسایه و کشورهای آزمند دیگر حکایت دارد. آنها در این اعلامیه هرگز به مردم افغانستان اتکا نداشته بلکه سراپا از کشور های همسایه و جهان طالب کمک اند که این وطن فروشان را بر ضد طالبان کمک کنند.

چون عناصر متشکله این مجلس بدون استثنأ وطن فروشانی اند که تا کنون چندین بارکشور، مردم و سرنوشت مردم ما را با خارجیان چون روس ها، پاکستانی ها، امریکایی ها و ایرانی ها معامله کرده اند. یقیناً حالا نیز در پشت پرده تفاهمات را برای تجزیه کشور و اشتعال جنگ داخلی که از اهداف بزرگ امریکایان و ترکیه می باشددر نظر دارند.

همانطوریکه در همه عرایض و پیشنهادات قبلی به تکرار توضیح کرده ام یکبار دیگر مصرانه در گام نخست از همه روشنفکران، روشنگران، نویسندگان، دانشمندان، متفکرین، پیشتازان و اعضای جامعه مدنی کشور، گردانندگان رسانه های چاپی، تصویری و شنیداری کشور، امامان وطندوست مساجد و تکایا و آموزگاران امور دینی و بصورت کُل همهٔ مردم کشور دست بدست هم داده این عناصر پلید را که در این چهار دههٔ اخیر عاملین اصلی جنگ، برادر کشی، غارت و تخریب کشور بودند به انزوا ببرند وهمه بایک صدا به این مزدوران وحشی زراندوزقاتلین مردم افغانستان نه بگویند. مردم ما باید حداقل این اعتماد به نفس را داشته باشند که حاکمیت طالبان را هزاران مرتبه از ناموس فروشی این دلالان ناموس کشور ترجیح داده وتمام جنایات، خیانت ها، وطن فروشی، قتل عام مردم،غصب دارایی ها ی عامه و مردم، زور گویی و قلدری های این جنایتکاران را هیچگاهی فراموش نکنندو آنها را چون کثافات غیر قابل استفاده بدور بیاندازند وازحاکمیت فعلی مشکور باشند که مردم ما را از شر این گروه خاین، معامله گر ووطن فروش نجات دادند.

همچو لحظات سرنوشت ساز از مردم مطالبه دارد تا حق انتخاب خویش را برای خود محفوظ بدارند دیگر به اجنبیان و اجنتان و غلامان شان اجازه ندهند تا از نام مردم افغانستان برای مردم افغانستان تعین سرنوشت کنند.